וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמת חובב מבקשים להחליף סוס מנצח

רמי שני

21.2.2010 / 0:10

גורמים ביישובי הנגב מותחים ביקורת חריפה על כוונת משרד הפנים למנות יו"ר חדש למועצה התעשייתית ברמת חובב. "זה יפגע בהורדת צה"ל לנגב"

ביקורת חריפה נשמעת בנגב בעקבות המהלכים להחלפתו של יושב ראש המועצה התעשייתית של רמת חובב, גיורא מיוחס. בתגובה לכוונת משרד הפנים למנות אדם אחר לתפקיד, אומרים גורמים בכירים בישובי האזור שהחלפתו של מיוחס בזמן הזה עלולה להביא לשיתוק תהליך הורדת צה"ל לנגב. הגורמים, שביקשו שלא להיחשף, אומרים כי מיוחס פועל כבר זמן רב ומבצע צעדים לשיפור תנאי איכות הסביבה באזור רמת חובב ובסביבת מפעלי התעשיה. "שיפורים אלו נדרשו כדי להביא להפסקה הדרגתית של יצירה ופיזור של מזהמים שונים, באוויר וביבשה. על סמך הפעולות שנקטה המועצה, ניתן היה להעביר את ההחלטה על הקמת קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) בצומת הנגב, בכל דרג מקבל החלטות אפשרי", אומרים הגורמים.

מפעלי התעשיה והמועצה התעשייתית ברמת חובב השקיעו, בהנהגתו של מיוחס, מיליוני דולרים לביצוע שורה של צעדים כדי להביא לירידה בהפרשת המזהמים. מדובר באימוץ תקנים מחמירים לשמירת הסביבה ובצידם התקנת אמצעים רבים לניטור המזהמים, קליטה ואחסון החומרים באופן שבו ניתן יהיה לטפל בהם והפסקת ההפצה שלהם באזור. ראשי היישובים, העבירו לפני מספר שבועות מכתב חריף למשרד הפנים, בו ביקרו באופן שאינו משתמע לשתי פנים את הכוונה ליישם את ההחלטה ולהחליף את מיוחס. בנגב דורשים ממשרד הפנים, לאפשר לו להמשיך את תקופת כהונתו לפחות עוד שנתיים, עד אשר יבשילו המהלכים להבאת יחידות צה"ל לאזור.

המועמד לתפקיד יושב ראש המועצה התעשייתית של רמת חובב צפוי להיות מוצג ביום שני. ככל הנראה, האיש שיתמנה לתפקיד הוא אנדרי אוזן, לשעבר חבר מועצת עיריית באר שבע, ששימש במשך עשר שנים בתפקיד ממלא מקום וסגן ראש העיר. ראשי היישובים ואנשי הנהלת הרשות לפיתוח הנגב, ביקשו שלא להגיב על המינוי הצפוי, כדי לא להתנגח ישירות עם משרדי הממשלה העוסקים בכך.

אוזן הוא קרוב משפחתו של השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. אוזן אמר לוואלה! חדשות שהדבר חייב אותו לעבור עוד בחינות התאמה, כדי לבדוק את יכולתו למלא את התפקיד. "הייתי צריך לעבור שלוש ועדות כולל הוועדה העליונה בגלל זה", אמר אוזן. "הגשתי מועמדות לכמה תפקידים, בהם יושבות ראש של ועדות ומועצות. אני לא יודע אם התפקיד הזה אכן יוטל עלי". לדבריו, הוא מנהל היום חברה לניהול וקידום של פרוייקטים שונים וכמהנדס תעשיה וניהול הוא משמש גם כיועץ בתחומים שונים.

במשרד הפנים אומרים, שהמינוי של גיורא מיוחס היה לחמש שנים. תקופה זו עברה כבר ועתה יש למנות יושב ראש חדש. עוד אמרו במשרד, כי אוזן הוא אכן אחד המועמדים, אך סרבו בשלב זה לאשר אם הוא אכן יקבל את התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully