וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילונים בירושלים: המשטרה נכנעת ללחץ חרדי

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

19.2.2010 / 11:37

צעיר חילוני נעצר בקרית יובל בירושלים לאחר שחתך חוטי עירוב שהניחו חרדים ללא היתר. מספר פעילים חילונים נוספים שהפגינו נגד מעצרו זומנו לחקירה. "הלוואי שהיו פועלים כך נגד חרדים"

פעילים חילונים בירושלים טוענים כי בעקבות לחצים המופעלים על ידי גורמים חרדים על העירייה, נעצר אחד מהם ואחרים עוכבו לחקירה בשל מספר פעולות מחאה נגד "התחרדות של שכונות". אתמול (חמישי) נעצר סטודנט בן 25 מהטכניון, בחשד ל"עלבון לדת וגרימת נזק לרכוש במזיד", לאחר שלטענת המשטרה הוא חתך שלושה חוטי עירוב פיראטים בכניסה לבית הקברות הצבאי בהר הרצל, בשכונת קרית יובל. מהמשטרה נמסר כי הצעיר יובא היום לבית המשפט השלום להארכת מעצרו, לאחר שנעצר בחשד להריסת עמודי עירוב על ידי קריעת החוטים מהם ולאחר שבחיפוש בביתו נמצאו החוטים. המשטרה מסרה כי החשוד שומר על זכות השתיקה וכי היא מבקשת להרחיקו ל-30 יום מירושלים ולהטיל עליו קנס של 7,000 שקלים.

חוטי העירוב, שנועדו ליצור "תחום שבת" עבור האוכלוסייה הדתית, מעוררים חששות בקרב הקהילה החילונית בעיר, מפני שלטענתם הם עלולים להביא להאצת תהליך התחרדות השכונות. לטענת החילונים, עמודי וחוטי העירוב הוצבו בשכונת קרית יובל ללא היתרים ובניגוד לחוק. מעיריית ירושלים נמסר כי היא "נמצאת בקשר שוטף עם התושבים בשכונה. ביוזמת ראש העיר ניר ברקת מיושמות מסקנות ועדה מיוחדת שהוקמה לנושא, במסגרתה ממוספרים העמודים בתוואי המוסכם החוקי ומוסרים עמודים שאינם חוקיים. עד כה הסירה העירייה עשרות עמודים שאינם חוקיים. העירייה קוראת לתושבים שלא להיגרר אחרי קיצוניים משני הצדדים, שכן הצבת או הסרת עמודי עירוב באופן עצמאי מנוגדת לחוק ומהווה עבירה פלילית".

"העובדה שמשטרת ישראל עצרה את הפעיל בחשד לעבירות מהסוג הזה היא לא פחות משערורייה", אמר פרקליטו עו"ד אריק נאור לוואלה! חדשות. "הם רמסו את זכויות הפרט והאזרח שלו באופן בלתי מתקבל על הדעת. הלוואי שהיו נוהגים בנחישות כזו כאשר היו בעיר הפגנות אלימות, שייזכרו לשנים, בנושא האם המרעיבה ,אינטל וחניון קרתא", אמר עו"ד נאור.

לוואלה! חדשות נודע כי מספר פעילים חילונים עוכבו לחקירה בימים האחרונים בשל מעורבותם בפעולות מחאה נגד חרדים שבוצעו לאחרונה. לדברי דני טאובר, פעיל בשכונת בית הכרם שנחקר אתמול בחשד לגרימת נזק למקווה בשכונה במאי 2009, הוא התרשם שזומן לחקירה בעקבות "לחצים שהופעלו על העירייה מצד גורמים דתיים". לדבריו, ככל הנראה בידי המשטרה הצטברו שורת תלונות בחודשים האחרונים על פעולות מחאה שביצעו חילונים ועד כה הם נמנעו מלחקור אותן ולכן הופעלו עליהם לחצים.

אסתי קירמאיר, פעילה חילונית בירושלים, סיפרה שאמש התקשרו אליה מהמשטרה במהלך הפגנה ספונטנית שהתארגנה מחוץ למגרש הרוסים בעקבות מעצרו של הצעיר והיא תזומן לחקירה ביום ראשון. לדבריה, עוד כעשרה פעילים נוספים זומנו לחקירה. "כולנו אנשים נורמטיבים, שהשתתפו בפעולות מחאה שונות בעיר. אני לא יודעת למה זומנתי לחקירה", אמרה קירמאיר, "כנראה שחרדים הפעילו לחץ על המשטרה שהחליטה לחקור אותנו, בזמן שלא נעשו דברים דומים בהפגנות של החרדים. במקום לחזק את הפעילים, מנסים להבריח אותנו מהעיר. איפה הגורמים שאמורים להגן עלינו?", שאלה קירמאיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully