וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המוסד מתקשה לגייס מרגלים בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.2.2010 / 11:13

עיתון היוצא לאור בכווית מדווח כי המוסד הישראלי מתקשה לגייס בשנה האחרונה רשתות ריגול חדשות בלבנון. מקור טוען בפני העיתון כי "לבנון הפכה למדינה שקשה לגוף מודיעיני לפעול בתוכה"

"בשנה האחרונה, מאז שנחשפו רשתות הריגול הרבות בלבנון שפעלו למען ישראל, מנסה המוסד לגייס רשתות ריגול חדשות אך ללא הצלחה" – כך דיווח הבוקר (שישי) עיתון כוויתי מפי מקור המוגדר 'מהימן'. לדברי המקור, "למרות הדיבורים בתקופה האחרונה על הצלחות למוסד, הרי שבלבנון המוסד מתחיל מאפס בכל מה שנוגע לגיוס משתפי פעולה. לבנון הפכה למדינה שקשה לגוף מודיעיני לפעול בתוכה".

המקור הוסיף כי המטוסים ללא טייס שנהגו לחוג מעל שמי לבנון לא טסים יותר למטרות ריגול, משום שאין משתפי פעולה בשטח לבנון שמסייעים להם, מכוונים אותם ונמצאים עמם בקשר. "המרגלים נחשפו באמצעות האזנה לטלפונים ניידים של חברי רשתות הריגול. בדיוק כשהם קיבלו שיחות, חגו בשמיים מטוסים ללא טייס, דבר שסייע במעצרם", ציין המקור.

המקור סיפר כי יכולות ההאזנה של כוחות הביטחון הלבנונים הן בזכות טכנולוגיות חדשות, אותן הם קיבלו בתקופה האחרונה מצרפת. בנוסף גילה המקור, כי בכיר ישראל דן בנושא זה עם ההנהגה הצרפתית "וסוכם לטפל בעניין".

ביום שלישי דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי הקצין הלבנוני הבכיר, שנעצר לפני כמה ימים בחשד שריגל לטובת ישראל, מואשם בהעברת מידע חשאי וחשוב לישראל אשר סייע לה בתקיפות במהלך מלחמת לבנון השנייה. הקצין בדרגת קולונל, רזוואן שאהין, נעצר ב-20 בינואר על ידי כוחות הביטחון בלבנון. מקורות בכירים מסרו לעיתון כי סביב תנועותיו והתקשרויותיו התבצע מעקב ארוך ומדוקדק.

בכתב האישום שהוגש ביום שני נכתב כי שאהין שיתף פעולה עם המוסד בכך שהעביר לו מידע חיוני אודות אתרים צבאיים ואזרחיים. בנוסף הוא מואשם כי העביר לישראל תמונות של אותם אתרים, ובכך סייע לה לתקוף אותם במהלך מלחמת לבנון השנייה. על פי העיתון, הקצין מואשם גם שהחזיק ללא אישור תחמושת ושהפר את הוראות הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully