וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק היורדים: משתגעים עד הסוף

אמילי עמרוסי

19.2.2010 / 7:55

אתם יודעים, אין יותר ערבים. אין גם שום זקנים. ואין ילדים מופרעים. לבלרי התקינות הפוליטית החליפו אותם בבני מיעוטים, בני הגיל השלישי או לקויי ADHD. הרשו לי להציג בפניכם את החידוש האחרון, היישר מהמכבסה: אין עוד יהודים. העם היהודי - אאוט, עם ישראל - אין.

הדבק היחיד שעוד גורם לנו להיות סולידריים, סנטימנטליים ונחמדים הוא הצבע הכחול של תעודת הזהות. יש לנו אחריות ושק דמעות כלפי ישראלי שמסתבך בעיסקת סמים בתאילנד, ושום יחס כלפי היהודי ג'ונתן פולארד. נחצה את האמזונס לחפש ישראלי, אבל לא נזיז ציפורן בשביל היהודים שנשארו בתימן.

באסונות בעולם אנחנו סופרים ישראלים ולא יהודים. אף אחד לא יודע כמה יהודים נהרגו באסון התאומים. איש לא התעניין כאן אם היו או לא היו יהודים באסון האיטי. אף כלי תקשורת לא טרח לדווח אם נפצעו יהודים בפיגוע בהודו. אנחנו מציינים בהתלהבות כל הישג שולי של ישראלי לשעבר, אבל הפסקנו להתרגש כשיהודי מקבל פרס נובל.

העולם משנה זווית בהתאם: במקום אנטישמיות עולה כפורחת האנטי?ישראליות, וקריקטורת היהודי מפנה מקום לקריקטורה (די דומה) של ציוני. גם אנחנו נתנו לזה יד. ידיעות על התנכלויות אנטשימיות ליהודי התפוצות עברו לידינו. העדפנו לשכוח את האומה המפוזרת, ולחבק רק את מי שיודע לאכול פלאפל בלי שתטפטף לו הטחינה. כך הוא הדור הזה: ישראלי בן דת משה.

אבל הנה, הישראלים החדשים חרדים מהשדון הדמוגרפי, ופתאום הם סופרים יהודים. מרוב פחד שלא יהיו כאן מספיק ראשי יהודים, התחילו לצרצר לנו בוקר וערב שאין ברירה אלא להקים מדינה פלשתינית. החזון הציוני החדש מצא לעצמו את אתגר המאה: ליזום בהתלהבות את ראשית צמיחת אסוננו - רק שיהיה כאן רוב יהודי.

תנו ליהודים להצביע

אתם כל כך מפחדים מהדמוגרפיה? במקום להקים מדינה פלסטינית תנו ליהודים להצביע. הוויכוח על חוק היורדים הוא גם ככה משוגע, אז בואו נשתגע עד הסוף. במקום חוק היורדים - חוק היהודים. אם ישראל היא מדינת היהודים - תנו לכל יהודי בעולם להיות שותף בעיצובה.

הזכות לבחור את הנציגים לכנסת נראית לי נחמדה ומספקת כפי שהיא היום. אין צורך בשום שינוי. אבל אם עושים - אז כמו שצריך. מוישה מפלורידה ולורי ממרסיי צריכים להיות קרובים אלינו לא פחות מאשר פאיז מאום אל?פחם שמניף את דגל פלסטין.

בנייה של ישראל כמרכז העם היהודי תנטרל את ההשפעה הפוליטית הערבית ככוח מכריע ותבטל את החששות מפני הפיכתה של המדינה לדו?לאומית. הכנסתם לקלפי של עוד פתקים יהודים תשרת את האינטרס הישראלי פי כמה מאשר הגשת הראש שלנו לפלסטינים על מגש של כסף.

אולי אין בזה היגיון, אבל אין היגיון בשיגעון: עצם ההגדרה של ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית היא משונה וחד?פעמית, כך ששום דבר במרחב הזה לא צריך להתנהל לפי כללים של אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully