וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קל: מנכ"ל כ.א.ל התפטר מתפקידו

מאת אתי אפללו

19.2.2010 / 7:47

הסיבה: חשש לאי סדרים חשבונאיים בחברה. בחודשים האחרונים הסתבכה כאל בשורת פרשיות ובהן קנס מוויזה העולמית בסך 9 מיליון יורו

שבוע אחד בלבד לפני פרסום הדו"חות הכספיים ל-2009, הודיע אתמול (חמישי) מנכ"ל כאל, בעז צ'צ'יק, על התפטרותו, לאחר שש שנים בתפקיד. המהלך היה צפוי לאחר שבחודשים האחרונים הסתבכה כאל בשורת פרשיות, בהן קנס מוויזה העולמית, דרישת קנס בגובה 10 מיליון דולר ממאסטרקארד שעליה עירערה כאל, ושינויים שבנק ישראל דרש שתבצע. בעקבות האירועים החל גם בנק דיסקונט, מבעלי כאל, לערוך בה ביקורת חשבונאית מקיפה.

כעת נודע ל-themarker שאחד מממצאי הביקורת, שצפויה להתפרסם בשבועות הקרובים, מעלה חשד לאי סדרים חשבונאיים, ולשיוך הוצאות משנים מסוימות לשנים שקדמו להן. כך למשל, ככל הידוע יש אי תקינות ברישום הוצאות הפרסום של כאל, ששולמו למשרד גלר נסיס.

איך זה עובד? כאל משלמת לגלר נסיס מיליוני שקלים בשנה, שאמורים להירשם בדו"חות כהוצאה. ככל הנראה, בשנה שבה היו לכאל רווחים גבוהים, היא הקדימה את רישום ההוצאה על הפרסום של השנה הבאה - ורשמה אותה מראש. רישום הוצאות מראש בשנה שבה היו רווחים גבוהים מקטין אמנם מעט את הרווח בשנה טובה, אך גם מאפשר לפתוח את השנה אחריה ללא נטל של אותן הוצאות. כך, גם אם ההכנסות יקטנו - לא יוצג קיטון ברווח, ויהיה קל יותר להציג שיפור או צמיחה.

עם זאת, מקורבים לדיסקונט ציינו כי לדבר אין השפעה מהותית על הדו"חות הכספיים של כאל, וכי לא עלו בבדיקה חשדות לטוהר המידות של המעורבים. לדוגמה, לא עלו חשדות שהדברים נעשו כדי לנפח רווחים ולקבל בונוסים גבוהים. בדיסקונט לא שללו את האפשרות כי לאור תוצאות הביקורת, אם יתברר שגורמים נוספים בכאל פעלו באופן לא תקין, יתבצעו חילופים נוספים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully