וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת ספיר מציגה: המרצים נגד ההנהלה

רמי שני

18.2.2010 / 12:52

המרצים במכללת ספיר שבדרום טוענים שתנאי העסקתם לא מאפשרים להם לסיים את החודש. "החוזים שערורייתיים. 700 מרצים לא מקבלים שכר ארבעה חודשים בשנה ואין קביעות"

המרצים במכללת ספיר יוצאים למאבק על תנאי העסקתם. "חוזי ההעסקה של המרצים והמתרגלים הם שערורייתיים", סיפר השבוע ל' מרצה המועסק במכללה.

"אין לנו אפשרות בכלל להשיג קביעות. יש מרצים שהם במעמד של מינוי והמכללה מחדשת את המינוי לכל היותר כל שלוש שנים. מדובר בכ-140 מרצים. במעמד קשה יותר נמצאים למעלה מ-700 מרצים הנחשבים כמרצים מן החוץ. הם מועסקים לכל היותר שמונה חודשים בשנה".

"במצב הזה, אי אפשר לקבל תנאים סוציאליים, ניתן לקבל פנסיה בסיסית בלבד וכל שנה מחדש מחדשים להם את חוזה ההעסקה. ארבעה חודשים בשנה המרצים במעמד הזה לא מקבלים שכר ואם הם לא עובדים גם במקומות אחרים, הם לא יכולים להתקיים" הוסיף המרצה.

דוקטור תמי רזי, חברת ועד ארגון הסגל האקדמי בספיר אמרה שהוועד החליט להוביל את המאבק. "צריך להבין שהמכללה לא יצרה את שיטת ההעסקה הזאת. היא רווחת בכל המוסדות להשכלה גבוהה. אבל בספיר מועסקים הרבה יותר מרצים מהחוץ מאשר מרצים תקניים. 85% מהמרצים במכללה הם במעמד של מרצים מהחוץ". הוועד דורש מהמכללה מזה זמן רב להעביר מרצים למעמד תקני, על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה.

ממכללת ספיר נמסר בתגובה, שלא ידוע על כוונה להכריז על סכסוך עבודה. לדברי דובר המכללה, שמעון תמיר, בין ועד הסגל והנהלת המכללה מתקיימים באופן קבוע דיונים סדירים בנוגע לדרישות שונות, תוך שמירה על כללי התנהלות ראויים, שיתוף פעולה ואווירה טובה וחברית המאפיינת את המכללה. תמיר הוסיף עוד, שספיר היא גוף ציבורי המתוקצב בתקציב המדינה והיא מחויבת לנהוג על פי הסכמי השכר הנהוגים במגזר הציבורי והנחיות המל"ג ומשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully