וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנות מאסר למחבל שיזם פיגועי התאבדות

רמי שני

18.2.2010 / 10:12

ביהמ"ש בבאר שבע גזר 25 שנים על ממדוח עלטנאנה, שהורשע בשורה של פיגועי טרור נגד חיילים ואזרחים. השופטים: "הוא היה חלק משרשרת המוות, מעשיו קשים וחמורים"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר אתמול (רביעי) עונש של 25 שנות מאסר על ממדוח עלטנאנה, תושב רצועת עזה, שהורשע בפעילות חבלנית נגד מטרות ישראליות אזרחיות וצבאיות.

עלטנאנה הורשע בניסיון לרצוח חיילים ואזרחים לאחר שפתח בירי והשליך רימונים לעבר סיור צה"ל באוגוסט 2007. כמו כן הורשע בשיגור רקטות קסאם בשני אירועים שונים לעבר אזור ארז.

במקרה נוסף הוא היה מעורב בשיגור טילים לעבר היישובים הסמוכים למעבר ארז ובמקרה אחר, לעבר ריכוז של חיילי צה"ל, שהיו בפעילות סמוך לכפר בית להייה. כמו כן, הוא הורשע בהשתתפות בהתארגנות חבלנית ובביצוע אימונים של מחבלים מתאבדים, טרם יציאתם לפגיעה בישראל.

שני הצדדים ביקשו לאמץ הסדר טיעון. התביעה ציינה כי המפגעים המתאבדים שביצעו את הפיגוע נהרגו במהלכו. צוות התביעה טען ששוחח עם החיילים שנפצעו באירוע, וקיבל את הסכמתם להסדר הטיעון. מנגד טענה ההגנה כי הנאשם חסר עבר פלילי והודה בעבירות ובכתב האישום.

שלושת השופטים רוויטל יפה כץ, אריאל וואגו ויורם צלקובניק כתבו בהחלטתם כי המעשים שביצע הנאשם "קשים וחמורים ביותר. העבירות אותן ביצע העמידו את אזרחי המדינה וחייליה בפני סכנות של ממש. הוא נטל חלק פעיל ב'שרשרת המוות' הפוגעת בבטחון המדינה".

"מעשיו גרמו לפגיעה פיזית בחיילי צה"ל והמאבק של מדינת ישראל בטרור הרצחני מחייב ענישתו בכל חומרת הדין", הוסיפו. השופטים גם גזרו על הנאשם שנת וחצי של מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully