וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום אובמה שלח את וול סטריט לעליות

יעל חלק

17.2.2010 / 23:09

הראלי נמשך: המדדים המובילים עלו בכחצי אחוז בממוצע על רקע נתוני מאקרו חיוביים והצהרות של נשיא ארה"ב היום

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים כשברקע נתוני המקרו ונאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה. דאו ג'ונס התחזק ב-0.4% ל-10308 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.6% ל-2226 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.4% ל-1099 נקודות.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום כי תוכנית התמריצים הכלכלים בסך 787 מיליארד דולר שאושרה לפני שנה על ידי הממשל בארה"ב סייעה לכלכלה האמריקאית להימנע ממיתון עמוק יותר והצילה לפחות שני מיליון משרות. בנאום לציון שנה לאישור חבילת התמריצים אמר אובמה עוד כי תוכנית התמריצים צפויה ליצור 1.5 משרות נוספות, והוסיף כי אישורה בשנה שעברה "לא היה החלטה קלה מבחינה פוליטית", אך ההחלטה התקבלה מכיוון שלא היתה ברירה אחרת.

מספר חברים בועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) תמכו בכך שהבנק המרכזי של ארה"ב יתחיל למכור אג"ח מגובות משכנתאות שרכש במהלך המשבר הכלכלי, ואשר הקפיצו את היקף הנכסים במאזני הבנק ליותר משני טריליון דולר. כך לפי פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי אשר פורסם היום. תחזית הבנק הפדרלי לכלכלה נותרה כמעט ללא שינוי לעומת התחזית הקודמת, והבנק עדיין צופה התאוששות מתונה של הכלכלה והמשך החולשה בשוק העבודה. חברי הוועדה המשיכו להיות חלוקים בתחזית האינפלציה, כאשר מחנה אחד חושש מפני דיפלציה והשני מודאג מעליות מחירים.

עליות מחירים - גם בייצוא וגם בייבוא

בזירת המקרו, מדד מחירי הייבוא והייצוא לחודש ינואר, הראה עלייה של 0.8% במחירי היצוא בינואר לעומת החודש הקודם. מחירי הייבוא עלו ב-1.4%, כאשר הציפייה היתה לעלייה של 1%. נתוני התחלות הבנייה הראו עלייה לקצב שנתי של 591 אלף התחלות בנייה בחודש ינואר, כאשר ציפיות האנליסטים היו לקצב שנתי של 580 אלף התחלות בנייה. נתוני הייצור התעשייתי הראו עלייה של 0.9% בחודש ינואר לעומת החודש הקודם כאשר האנליסטים צפו עלייה של 0.8%. תפוקת הייצור עמדה על 72.6% כאשר האנליסטים חזו תפוקה של 72%. כעת ממתינים המשקיעים לפרסום הפרוטוקלים של ישיבת הבנק הפדרלי האחרונה.

מספר התחלות הבנייה בארה"ב גדל בינואר ב-2.8% לקצב שנתי של 591 אלף בתים - הגבוה ביותר מאז חודש יולי - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה היתה חדה במעט מתחזיות הכלכלנים. משרד המסחר גם תיקן כלפי מעלה את נתוני התחלות הבנייה של חודש דצמבר, לקצב שנתי של 575 אלף בתים, לעומת קצב של 557 אלף שעליו דווח במקור. מספר היתרי הבנייה נפל בחודש שעבר ב-4.9% לקצב שנתי של 621 אלף, לאחר זינוק של 10.9% בדצמבר.

עוד בזירת המקרו - יוון הנאבקת כיום להימנע מחדלות פירעון בעקבות גירעונותיה העצומים - איבדה את זכות ההצבעה שלה באסיפה מיוחדת שיערוך האיחוד האירופי בחודש הבא. זו הפעם הראשונה בתולדות האיחוד בה נשללה זכות ההצבעה של אחת מהחברות - כך דיווח היום העיתון "דיילי טלגרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully