וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר מנהלי לצעיר ששיבח את טייטל

יהושע בריינר

18.2.2010 / 0:04

צעיר בן 21 הוכנס למעצר מנהלי ע"י השב"כ זאת לאחר שהביע תמיכה במעשיו של יעקב טייטל. ככל הנראה בידי מערכת הביטחון מידע מודיעיני על כוונותיו האלימות

צעיר יהודי בן 21 הוכנס למעצר מנהלי על ידי שירות הביטחון הכללי מחשש ל"פגיעה בביטחון המדינה" לאחר שנלקח הלילה מביתו בכפר תפוח שבשומרון - כך נודע לוואלה! חדשות. העצור, אפרים חנציס, הוא עולה חדש מארה"ב שהגיע לארץ במהלך חצי השנה האחרונה ומאז למד בישיבת 'מכון מאיר' בירושלים.

לפני מספר שבועות הוצא כנגדו צו הרחקה על ידי אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי האוסר עליו להיכנס לשטחי יהודה ושומרון למשך חצי שנה. על פי מקורבים לפרשה, הצו הוצא כנגד חנציס לאחר שהביע תמיכה במי שמכונה "המחבל היהודי" יעקב (ג'ק) טייטל. חנציס עצמו תואר על ידי מקורב כ'עולה חדש עם פה גדול', אולם לאור מעצרו המנהלי נראה כי בידי מערכת הביטחון מידע קונקרטי לפיו חנציס מתכוון לבצע פעילות אלימה.

הלילה פשטו כוחות של משטרה ושב"כ על מקום מגוריו הנוכחי של חנציס בכפר תפוח בעקבות מידע מודעיני שהתקבל על כוונותיו ומאז הוא נתון במעצר מנהלי מבלי שנפגש עם עורך דין. יש לציין כי על פי החוק יכול השב"כ להחזיק אדם במעצר מנהלי למשך 48 שעות בטרם יובא לדיון בעניינו בפני נשיא בית משפט מחוזי.

מדובר בצעד חריג המתבצע באישור שר הביטחון בלבד המתיר למערכת הביטחון להחזיק אדם ללא משפט לתקופה של עד חצי שנה. בשנתיים האחרונות לא ננקט צעד זה כנגד יהודים.

עורך דינו של חנסיס המייצג אותו מטעם ארגון 'חוננו', נפתלי ורצברגר, אמר כי "על אף שמדובר בשעות קריטיות, השב"כ העלים בן אדם ואיננו יודעים כלל היכן הוא מוחזק".

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "אתמול נעצר אפרים חנציס למעצר מנהלי בצו שנחתם על ידי שר הביטחון על פי המלצת שירות הביטחון הכללי והועבר לכלא אשל בבאר שבע. ביסוד ההמלצה מידע עדכני המצביע על סכנה ממשית הנשקפת ממנו לביטחון המדינה. היום אמור הצו לעמוד לביקורת שיפוטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully