וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ננקום בקרוב את חיסול אל-מבחוח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.2.2010 / 20:38

הזרוע הצבאית של הארגון קיימה היום עצרת זיכרון ברצועת עזה לבכיר חמאס שחוסל בדובאי: "ההחלטה על תגובה לחיסול כבר התקבלה - כעת על ישראל להמתין לשעת האמת"

הזרוע הצבאית של חמאס קיימה הערב (רביעי) בצפון רצועת עזה עצרת מיוחדת לזכרו של בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח שחוסל בדובאי בחודש שעבר. דובר גדודי עז א-דין אל קסאם איים בעצרת כי ארגונו ינקום את מותו של אל-מבחוח: "הנקמה בציונים על מותו של אל-מבחוח בוא תבוא - פעולת התגמול תהיה מאותו סוג פעולה", אמר. הוא הוסיף ופירט בפני תושבי הרצועה שהגיעו לעצרת כי "ההחלטה על התגובה לפעולה כבר התקבלה וכעת על ישראל להמתין לשעת האמת".

"רק לזרוע הצבאית של חמאס תהיה הזכות לבחור את השיטה לביצוע הנקמה שבה נבחר", הוסיף אבו עוביידה בנאומו בעצרת. "לא נספר להם כיצד, היכן ומתי. עליהם להיות ערוכים ומוכנים לחטוף את אש הזעם שלנו במקום ובזמן שנבחר". בנאומו הצהיר עוד אבו-עוביידה כי מדיניות חטיפת החיילים הישראליים "תישאר אסטרטגיה של גדודי אל-קסאם עד לשחרור כל האסירים מבתי הכלא בישראל - יהיה המחיר אשר יהיה".

בסיום נאומו פנה דובר הארגון לבכירי הממשל בישראל והצהיר: "כשחיסלתם את (המהנדס יחיא - נ.י) עיאש, ביצענו פיגועי התאבדות שזעזעו לאורך שנות התשעים את הכיסאות שלכם. כשחיסלתם את שייח' הלוחמים אחמד יאסין ואת ד"ר עבד אל-עזיז א-רנתיסי, הצתנו את מלחמת המנהרות שהפחידה את חייליכם וסילקה אתכם בבושת פנים מרצועת עזה. כשהמשכתם במלחמתכם על עמנו, שיפרנו את טילינו. היום כשאתם בוחרים בדרך החיסול אל לכם לחשוב שאין לנו אופציות לתגובה".

מוקדם יותר היום האשים דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, את ישראל בחיסולו של אל-מבחוח. בנוסף, הכחיש את הדיווחים כי שני הפלסטינים שנעצרו בחשד למעורבות בחיסול הם פעילים בחמאס: "אחד הפלסטינים שנעצרו הוא ממנגנון המודיעין הכללי והשני ממנגנון הביטחון המסכל" אמר, והוסיף כי "ישראל גייסה אותם לסייע לה בביצוע החיסול". בנוסף הכחישו גורמים פלסטינים בדמשק את הדיווחים לפיהם איש הזרוע הצבאית של חמאס, נהרו מסעוד, נעצר בסוריה בחשד למעורבות בחיסול.

איומי החמאס מצטרפים לאיום ששיגר אמש מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, לפיו בכוונת הארגון לנקום את חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה לפני כשנתיים: "במהלך השנתיים האחרונות יכולנו לפגוע ביעדים צנועים, אולם לא תקפנו כי יש לנו מטרה אחרת. האויב שלנו חושש מאד. אנחנו אלו שנבחר את המועד, את המקום ואת היעד. ביום השנה למותו של עימאד, אני אומר לכם שמה שאנחנו רוצים הוא נקמה בסדר הגודל של מעמדו של עימאד מורנייה". נסראללה אמר את הדברים בנאום שנשא בפני תומכי חיזבאללה בביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully