וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "רוצחו של השר גנדי לא ישוחרר"

פנחס וולף

17.2.2010 / 21:40

ראש הממשלה נאם בכנס ירושלים, והבטיח כי אחמד סעדאת יישאר בכלאו ואין בכוונתו לשחררו. נתניהו התייחס בכנס גם לגרעין האירני: "מדובר באיום על שלום העולם כולו"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

"כל עוד אני ראש ממשלה – רוצחו של השר רחבעם זאבי, זכרונו לברכה, יוסיף לשבת בכלא", כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא במסגרת כנס ירושלים, במלון ריג'נסי בו נרצח זאבי לפני למעלה משמונה שנים.

בפתח הכנס הצהיר נתניהו כי "הרצפה מעלינו ספגה את דמו של שר בישראל, גיבור מלחמה, אלוף צה"ל ואיש ארץ ישראל", אמר נתניהו והוסיף כי אין בכוונתו לשחרר את רוצחו של השר. יש לציין כי שמו של אחד מהאחראים לרצח, מנהיג ארגון החזית העממית אחמד סעדאת, הועלה לאחרונה במסגרת דרישת ארגון חמאס כחלק מהמשא ומתן על עסקת חילופי השבויים לשחרורו של החייל גלעד שליט המוחזק על ידי הארגון.

נתניהו גם התייחס בכנס לסוגיית חלוקת ירושלים במסגרת משא ומתן עתידי עם הרשות. "ירושלים היא בירת ישראל- בירת העם היהודי. היא שלנו וכזו תישאר. החזון והיסוד שעליו קמה ועומדת מדינת ישראל זה הרעיון הציוני, והשם - ציונות - נגזר מהמילה ציון. שהרי ציון היא ירושלים מזו 3000 שנה היא בירתנו ומושא תקוותנו ומעולם לא הייתה בירה של עם אחר. רק שלנו".

ביחסו למתיחות בין הציבור היהודי והערבי בעיר ובישראל ככלל אמר, "צאו מהאולם ותמצאו יהודים וערבים גרים בית לצד בית. שייח ג'ראח ומאה שערים נמצאות סמוך זו לזו. גם אם יש עוד לאן להתקדם, יש דו קיום בארץ ורצון לשלום. החזון של השלום בייננו לשכנינו, בין כל תושבי ירושלים, החלום מאוים בידי עננים כבדים בדמות איסלם קיצוני שעומד בטהרן ושולח זעמו בידי ארגוני טרור ברחבי העולם, ואלה מאיימים על קיומה של מדינת ישראל. זהו אינו איום רק עלינו כי אם גם על העולם כולו. זהו איום על שלום העולם".

"סנקציות עם שיניים"

נתניהו חזר והזכיר את האיום האירני ואמר כי "המרוץ לחימוש הגרעיני של אירן מאיים על העולם כולו". "הכל נחשף, הכל ברור", המשיך ואמר, "השאלה היא מה תעשה הקהילה הבינלאומית למול האתגר הזה. חייבת להיות הבנה, הסכמה ופעולה של הקהילה הבינלאומית. הם דנים בסנקציות עליהן דיברתי עם כל הממשלות שהזכרתי, מולן ציטטתי את דבריו של הילל הזקן "אם לא עכשיו אי מתי" - אם לא יטילו עכשיו סנקציות חריפות מתי יטילו אותן? אני אומר עכשיו".

ראש הממשלה הסביר מהו סוג הסנקציות אותן צריך, לדעתו, להטיל על אירן. "מה יהיה הערך של סנקציות אם אלו לא יהיו בעלות שיניים?", החשובות ביותר ביניהם הן סנקציות בתחום האנרגיה - סנקציות על יצוא נפט ועל יבוא תזקיקי נפט ודלק. אם יעשו כך, הכלכלה האירנית תעצור".

בסיכום דבריו אמר נתניהו, "לפני 14 שנה נאמתי בוושינגטון ואמרתי כי האיום הגדול של ישראל ועולם הוא החימוש הגרעיני באירן. אז הורמו הרבה גבות. היום הן כבר אינן מורמות. היום כולם יודעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully