וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר טויוטה: גם קורולה בדרך למוסך?

נמרוד הלפרן

17.2.2010 / 19:56

יצרנית הרכב המדממת שוקלת להחזיק לתיקון גם את הדגם הנמכר ביותר בעולם. הערכות: החברה תידרש לשלם פיצויים של עד 3.6 מיליארד דולר בארה"ב לבדה

טויוטה היפנית, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, שוקלת להחזיר לתיקון מכוניות דגמי קורולה - הדגם הנמכר בעולם - עקב בעיות במערכת ההיגוי, אמר היום מנהל בקרת האיכות של החברה. במקביל, העריכו מומחים כי היקף הפיצויים שתידרש החברה היפנית לשלם עקב עשרות תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה בארה"ב עשוי להגיע למיליארדי דולרים.

מנהל בקרת האיכות של טויוטה, שיניצ'י ססאקי, אמר היום בראיון לסוכנות הידיעות אי.פי כי טויוטה מתייחסת ברצינות לתלונות על בעיות במערכת ההיגוי במכוניות קורולה. לדבריו, עדיין לא ברור האם יהיה צורך להחזיר לתיקון את דגמי קורולה, אולם הוא הוסיף כי טויוטה שוקלת אפשרות זו.

ססאקי לא ציין את הדגמים או שנות הייצור של דגמי קורולה שבהם מדובר, וציין כי התקבלו פחות מ-100 תלונות לגבי דגמים אלו. מכירות דגמי קורולה של טויוטה בעולם הסתכמו בשנה שעברה בקרוב ל-1.3 מיליון מכוניות.

טויוטה מסרה היום גם כי תבדוק תלונות על בעיות במערכת ההיגוי בדגם קורולה סדאן, לאחר שרשויות הבטיחות בארה"ב החלו לבדוק תלונות בעניין. מינהל הבטיחות בדרכים של ארה"ב (NHTSA) קיבל מאז אפריל 2008 לא פחות מ-83 תלונות לגבי תקלות במערכת הגה הכוח של דגמי קורולה של השנים 2009 ו-2010 ששווקו בארה"ב, דיווח בשבוע שעבר העיתון "אוטומוטיב ניוז". לפי העיתון, עד כה דווח על 76 מקרים שבהם מכוניות סטו הצידה בחדות במהירויות של יותר מ-65 קילומטרים לשעה - אשר גרמו לשש תאונות דרכים בהן נפצעו עשרה בני אדם.

נשיא טויוטה, אקיו טויודה, קיים היום מסיבת עיתונאים שלישית בתוך שבועיים, במסגרתה הודיע כי בכוונת החברה להתקין מערכת בלמים חדשה בכל דגמי המכוניות שטויוטה מוכרת בעולם, אולם הכחיש את הטענות כי ענקית הרכב הסתירה מידע לגבי בטיחות מכוניותיה מהרשויות בארה"ב.

במהלך ארבעה החודשים האחרונים, נאלצה טויוטה להחזיר לתיקון 8.5 מיליון מכוניות ברחבי העולם, בין השאר עקב בעיות בדוושת הגז ובמערכת הבלמים.

טויוטה עומדת בפני עשרות תביעות ייצוגיות בארה"ב אשר עשויות לאלץ את החברה לשלם פיצויים של עד 3.6 מיליארד דולר עקב הבעיות שהתגלו ברכביה, דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס".

הפרופסור למשפטים טים הווארד מאוניברסיטת נורתאיסטרן בבוסטון, אשר אחראי על תיאום התביעות שהוגשו בארה"ב נגד טויוטה, העריך כי הוגשו עד כה 44 תביעות ייצוגיות נגד טויוטה בארה"ב, דיווח הטיימס. להערכת הווארד היקף התביעות צפוי להגיע ל-3.6 מיליארד דולר, על בסיס נזק ממוצע של 600 דולר למכונית.

חלק מהתביעות קשורות למקרי מוות, פציעות ונזק לרכוש שנגרם לכאורה עקב פגמים בדגמי מכוניות טויוטה, ואילו תביעות אחרות קשורות לירידה בשווי מכוניות טויוטה עקב הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully