וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים יידו אבנים ופצעו קל 3 חיילים

17.2.2010 / 19:33

חייל צה"ל ושני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל לאחר שכשלושים תושבי יצהר יידו אבנים לעבר כוח צה"ל. המתנחלים חשבו שהכוח הגיע ליישוב על מנת לאכוף צווי הקפאה. גורם ביטחוני: "התנהגות בזויה כלפי כוח צה"ל שהגיע להגן על התושבים"

עוד אירוע של אלימות על ידי צעירים מיצהר כנגד צה"ל. חייל צה"ל ושני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל מאבנים שיודו לעברם צעירים מהיישוב יצהר. כך נודע הערב (רביעי) לוואלה! חדשות. הכוח היה ביצהר במסגרת תרגיל משותף שהתקיים ביישוב ביחד עם כיתת הכוננות. במהלך התרגיל בוצעה הדמייה של חדירה ליישוב.

בתרגיל השתתפו גם דחפור ומספר גדול של רכבי צבא, וכשראו הצעירים מיצהר את החיילים ואת הדחפור, ככל הנראה חשבו שמדובר בכוח שהגיע על מנת לאכוף צווי הקפאה.

למקום הגיעו כשלושים צעירים, מרביתם רעולי פנים, והחלו ליידות אבנים ונורות צבע אל עבר הכח. כתוצאה מכך נפצע חייל צה"ל באורח קל בראשו והוא נזקק להמשך טיפול רפואי בבית החולים בילינסון. הצעירים שהתפרעו ניקבו בנוסף את גלגליהם של שלושה כלי רכב צבאיים שהיו במקום, בהם רכבו של נציג דובר צה"ל באוגדת יהודה ושומרון.

גורמים בצה"ל הביעו זעם רב על המעשים. "מדובר בביזיון שמביא תעודת עניות ליישוב יצהר", אמר גורם צבאי, "זוהי התנהגות בזויה של אנשים שמתנהגים בצורה אלימה כלפי כוח צה"ל שהגיע לשמור ולהגן על התושבים".

לדברי הגורם, בשל מספרם הרב של הצעירים, לא היה יכלו הכוחות במקום לבצע מעצרים. מדובר צה"ל נמסר כי "אנו מגנים בכל תוקף את האירוע והגורמים המעורבים בו יטופלו בחומרה". תגובת הישוב יצהר טרם התקבלה.

פעיל הימין איתמר בן גביר הגיב מצידו לדברים ואמר: "יש להצטער שחטיבת שומרון ומשטרת מחוז ש"י עושים פרובוקציות בישוב יצהר וגורמים להתלקחות הרוחות. גם אם אכן היה מדובר בתרגיל, נראה שמדובר בהתגרות מיותרת".

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully