וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הפלילי לאלוהי

עו"ד אמנון לורך

18.2.2010 / 8:48

פורום "תקנה" לוקח את החוק לידיו ולא מאפשר לרב אלון להישפט ולהגן על עצמו ככל אזרח אחר. עו"ד לורך מבהיר לרב שרלו שהחוק אמנם אינו מושלם, אבל הפורום שלו לא יכול למלא את מקומו

הרב יובל שרלו, על דעתו או על דעת ה"הרכב" של "פרום תקנה", מסביר שהחוק הוא "תקנת הקהל" ואילו חיי המעשה הם מורכבים והחוק לא יכול להם. משום כך נכון הוא שקבוצה, דוגמת ה"הרכב" שעל פי מה שפורסם טיפל בעניינו של הרב אלון, בו חברים הרב יעקב אריאל, הרב אהרן ליכטנשטיין, הרב איתן אייזמן, הרב אברהם גיסר, הרב אליקים לבנון, מר בני להמן, פרופ' ידידיה שטרן, הרב יצחק שילת, הרב יהושע שפירא והרב יובל שרלו עצמו, יקחו לעצמם את החוק לידיים תוך כדי הליכה על גבולות החוק, כנראה מעבר להם.

לא ברור ולא רלוונטי מה בדיוק כלול במונח "מעשים המנוגדים לערכי הקדושה והמוסר" אותם ביצע לכאורה אלון. משעה שיש חשש למעשה פלילי אזי המגע בין ה"הרכב" לבין המתלוננים או לרב אלון (עדיין רב), הריהו עבירה של הטרדת עד לפי סעיף 249 לחוק העונשין (שיש המכנים אותו חלק מ"תקנת הקהל" ואחרים חוק מחייב), עבירה חמורה שעונשה שלוש שנות מאסר. יאמר כבר, כי באמירה שמני מזוז ידע מהענין אין כדי לשנות את התוצאה – אין היועץ המשפטי לממשלה מוסמך להתיר ביצוע עבירות פליליות, ואין מי שמוסמך להתיר למיני "פורומים" לקחת על עצמם נושאים המסורים בלעדית למדינה כריבון. התירוץ שיש דברים שאין המדינה עושה כיאות – מקומם. יש מעט מאוד דברים שהיא עושה כיאות – אז הבו נקימה פורומים ונעשה כהבנתנו, כל אחד בנושא שנראה לו צודק. נשרוף, נהרוס, נחלל, נעקור, נשים עצמנו מורמים מעם, מוסרית, אינטלקטואלית, משפטית כל אחד בפומומיו והרכביו.

החוק מחייב לדווח למשטרה

יובל שרלו, החוק אינו מושלם, מוסדות המדינה רחוקים מאוד משלמות, ואין זה נותן לך, ל"הרכב", ל"פורום" שום זכות, רשות או סמכות לבוא במקומם בשום נושא ללא יוצא מן הכלל. אגב – הנסיון לומר שחלה התיישנות מביך. ממה שפורסם עד כה עושה רושם שאין כזו, והיה ראוי שהמשטרה הלא מושלמת שלנו תחקור ונכון שאתה תעודד את הנפגעים להתלונן ולו כדי לכפר במקצת על מעשיך עד כה.

כדאי שתדע שאם מדובר בקטינים שלמדו אצל אלון, ודי באחד, אפילו אם סיפר על כך בהיותו בגיר, הרי שה"הרכב" אף עבר גם על הוראות סעיף 368ג לחוק העונשין בכך שלא דיווחו למשטרה, כן למשטרה. הסעיף קובע כי אם "היה לאדם יסוד סביר לחשוב כי זה מקרוב נעברה עבירה בקטין... בידי האחראי עליו, חובה על האדם לדווח ... לפקיד סעד או למשטרה...", ואולי גם עברו עבירה בפרסום העניין, שכן הוא יכול להביא לזיהוי מי שנפגעו על ידי אלון.

כדאי להזכיר כי התנהלות ה"פורום" אפשרה למעשים לחזור על עצמם, ובכך נגרמה פגיעה באנשים נוספים, כאלו שהשמועה לא הגיעה אליהם, ב"עיר המקלט" אליו נשלח מר אלון. ספר לנו הרב שרלו באילו עוד מקרים טיפלתם? הכאת נשים? אינוס קטינים? גניבות? עקירת זיתים? או רק במקרה בודד זה? ואם רק בזה – האם זה היה בנקיון לב וכפיים? האם לא היה בלבכם על מנחם אלון – האב – המשנה (בדימ.) לנשיא בית המשפט העליון? או על מנהיגכם הפוליטי לשעבר השר והח"כ לשעבר בני אלון? או על שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, המועמד לשבת בבית המשפט העליון, האח ספי אלון?

תחת לפנות לרשויות מדינת ישראל (יש כזו) האמונות על אכיפת החוק, הקימה לעצמה ה"ציונות הדתית" מעין בית דין שדה, משובץ בשמות נוצצים – כולל אחד שהתחרה על כיסאו הרם של היועץ המשפטי לממשלה ! (למי ששכח – פרופ' ידידיה שטרן) הפועל על פי ההלכה או על פי מה שמתחשק להם. נכון יעשה יהודה ויינשטיין אם יורה, ללא כל שיהוי, למשטרת ישראל לחקור את הפרשה על גווניה.


* הכותב שותף במשרד עורכי הדין, יגאל ארנון ושות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully