וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל עימאד פארס יועמד לדין משמעתי בלבד

17.2.2010 / 17:11

כך קבע סגן הפרקליט הצבאי הראשי ולמעשה הסית את התיק מהנתיב הפלילי. פארס יואשם בעבירות במסמכים צבאיים ואי קיום הוראות הצבא, לאחר שנתן לאשתו לנהוג בניגוד לנהלים ברכב הצבאי שברשותו

תא"ל עימאד פארס יועמד לדין משמעתי בלבד ולא יישפט בבית דין צבאי, כך נודע לוואלה! חדשות. סגן הפרקליט הצבאי אלוף משנה שרון אפק החליט שאין מקום להעמיד את פארס לדין צבאי בגין עבירות פליליות. על פי החלטת הפרקליטות, פארס יועמד לדין משמעתי בלבד, והוא יישפט על ידי מפקד אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה האלוף דן ביטון בגין עבירות במסמכים צבאיים ואי קיום הוראות הצבא.

פארס, המיוצג על ידי עו"ד אבי עמירם, יועמד לדין על עבירה במסמכים צבאיים לפיה בדו"ח התאונה שנמסר לחברת הליסינג נכתב לכאורה כי נכח במקום בעת התאונה. בנוסף הוא יעמוד לדין גם על עבירה של אי קיום הוראות הצבא לפיה נתן לאישתו לנהוג ברכב על אף שלא הייתה מורשית לעשות זאת. גם נהגו של פארס יועמד לדין משמעתי בגין עבירה במסמכים צבאיים, שכן היה חתום על המסמך שנמסר לחברה וכן על הדו"ח הצבאי.

כזכור, פארס עצמו שיקר למפקדיו ובהם לאלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט כשאמר כי היה ברכב בעת התאונה, אולם חזר בו מדבריו והודה כי לא אמר אמת. בחוות הדעת שכתב אל"מ אפק ישנה התייחסות רחבה לנושא. "אין צורך להכביר מילים בעניין ערך האמינות וחשיבות אמירת האמת בצה"ל. כוחו של צה"ל נשען על עמוד שדרה של מפקדים ישרים ואמינים אשר דבריהם אמת וכל האמת, ודיווחיהם חקוקים בסלע".

אפק המליץ לרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, כי חריגה חמורה זו תטופל במישור הפיקודי באמצעות נקיטת צעד פיקודי משמעותי כנגד פארס. משמעות הדבר היא שאשכנזי יוכל לקבל החלטה להדיח את פארס מצה"ל, למרות שהוא לא יואשם בפלילים.

עם חשיפת הפרשה הודיע פארס על התפטרותו מהצבא, אולם חזר בו מהכרזת ההתפטרות לאחר מתן גזר הדין בערעור של צ'יקו תמיר. משמעות ההחלטה להעמיד את פארס לדין משמעתי בלבד היא שהוא יוכל להישאר בצה"ל ללא סכנה כי יורד בדרגה. "בסופו של יום אנחנו רואים שההר הוליד עכבר" אמר מקורב לפארס, "ניסו להשוות אותו לפרשה של צ'יקו תמיר אבל אין קשר בין הפרשות. בנוסף לכך, העובדה שבכירי צה"ל, כולל הרמטכ"ל עצמו, דחק בעימאד להתפטר על אירוע שכלל לא נחקר היא שערורייה".

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, ח"כ איוב קרא, מסר בתגובה: "ההר הוליד עכברון. אני קורא לרמטכ"ל ולשר הבטחון להורות על החזרתו לאלתר של תת אלוף עימאד פארס לשירות פעיל צה"ל, מאחר וגם אין בנמצא הרבה גיבורים כמוהו במערכת הבטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully