וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מאיים: "לא ממליץ לסורים לבחון אותנו"

פנחס וולף

17.2.2010 / 16:27

שר הביטחון הזהיר את סוריה מפני מהלך צבאי ובמקביל קרא לאסד לפתוח במו"מ ולא להמתין ל"סיבוב מלחמה נוסף". ברק: "כולנו מבינים מה נמצא על השולחן והזמן הוא עכשיו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (רביעי) במהלך ועידת הנשיאים לאפיק הסורי. ברק אמר כי "שמעתי כמה אמירות בנושא סוריה. אני לא ממליץ לאף שכן, כולל סוריה, לבחון אותנו. אחרי שאני אומר את זה, אני מאמין שאחד האינטרסים שלנו הוא לפתוח במשא ומתן אמיתי עם סוריה כדי להגיע להסכם שלום. אני ממשיך לקרוא לאסד – כולנו מבינים מה על השולחן והזמן הוא עכשיו. לא צריך לחכות לעוד עשר או עשרים שנה או לעוד סיבוב או שניים של מלחמה".

דבריו של ברק מגיעים על רקע מאמר שפורסם בביטאון היומי הרשמי הסורי "אל תישרין" בו נכתב בין היתר כי סוריה מוכנה לכל תרחיש, שלום או מלחמה. במאמר שכותרתו 'המלחמה והשלום' נכתב כי "כל האיומים היוצאים מפיהם של מנהיגים בישראל מבטאים את עמדת הממשלה הישראלית". עם זאת, נכתב במאמר כי "הדרך לשלום פתוחה וברורה וסימניה ידועים".

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד נפגש היום בדמשק עם וויליאם ברנס, תת מזכירת המדינה האמריקאית האחראי לעניינים המדיניים, ודן עימו בדרכים להדק את היחסים בין המדינות. בתום הפגישה אמר ברנס כי הנשיא אובמה מעוניין בחיזוק התיאום ושיתוף הפעולה בין סוריה לארה"ב. "הפגישה הייתה קונסטרוקטיבית ופורה", אמר. "דיברנו בכנות על נקודות המחלוקת בינינו והגדרנו בסיס משותף לשיתוף פעולה. מינוי רוברט פורד לשגריר בדמשק הוא סימן ברור לרצונה של ארה"ב לשפר את יחסיה עם סוריה ולהשיג התקדמות במסלולי המשא ומתן באזור", אמר.

"הגעתי לדמשק כדי להעביר מסר מהנשיא ברק אובמה לפיו הוא מעוניין להמשיך ולשפר את היחסים בין המדינות על בסיס כבוד הדדי ואינטרסים משותפים", אמר ברנס. "סוריה ממלאת תפקיד חשוב במזרח התיכון וזהו הרגע שבו סוריה וארה"ב יכולות - למרות המחלוקות ביניהן - למצוא דרכים חדשות לשיתוף פעולה". אסד הבהיר כי לארה"ב יש תפקיד חשוב בתהליך השלום באזור ושעליה לחייב את ישראל לקבל על עצמה את התחייבויות השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully