וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי משייף ציפורניים

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

17.2.2010 / 14:32

החתולה מבוגרת ועושה צרכים בכל מקום, או שהגור משייף ציפורניים באופן משונה? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן כאן לעזרתכם

שלום רב, יש לנו חתולה בת 11 שנים, שאצלנו מגיל מאד צעיר. בנוסף אליה יש עוד חתולים וכלבה. החתולה, מאז יומה הראשון, אינה רגועה. היא פוחדת ועושה את צרכיה על מגבות, ועל המיטות. האם יש סיבה לכך חוץ מסימון?

שלום רב ותודות על שאלתך החשובה. חשוב להבין ולדעת מהי התנהגות טבעית אצל החתולה שלכם ומה התנהגות שנובעת מלחצים ובעיות. בשאלתך יש למעשה שני נושאים שיש להתייחס אליהם: עשיית צרכים מחוץ לארגז החול וגם פחדנות (יתר?).

חשוב, ראשית, לקחת אותה לבדיקה מסודרת אצל ווטרינר/ית המתמחה בחתולים, כדי לדעת האם התנהגותה נובעת מבעיה פיזיולוגית, אשר גורמת להשתנה במקומות שציינת. דלקת עלולה לגרום לכך ועוד בעיות וכאשר ווטרינר יבדוק אותה – אפשר יהיה למקד הבעיה. פחדנות עולה גם להחמיר כתוצאה מכאב וכדומה.
סימון לא נפוץ אצל נקבות וחשוב להבדיל בין זאת ובין עשיית צרכים מחוץ לארגז. אך זה ייעשה בעת ייעוץ.

בכל מקרה - לאחר בדיקה ווטרינרית , אבחון וטיפול (אם יוחלט על כך) יש אפשרויות מרובות להתמודד גם עם הצדדים ההתנהגותיים שציינת ובהצלחה. יחד עם זאת, ייתכן והחתולה פחדנית מטבעה ואז חשוב לתת לה הרבה אפשרויות לבטא עצמה "חתולית" וגם להתחבא ולנהל חיים ללא פחדים. מספר ארגזי חול נקיים ופתוחים (סגור עלול לגרום לפחד נוסף) קרובים למקומות המחבוא שלה ייעזרו לה מאד.

המקרה שציינת דורש הרבה אהבה מבחינתכם, סבלנות, בדיקה ווטרינרית ובנוסף המלצתנו החמה על ייעוץ התנהגותי מקיף ואנחנו עושות זאת בהצלחה מרובה.

שלום, אימצתי לאחרונה גור חתולים קטן. הוא מקסים, אבל בלילות אני מוצאת אותו סבוך בשערי וממש משייף ציפורניים על הקרקפת שלי. מה אפשר לעשות עם זה? איך מלמדים אותו שאסור?

כל הכבוד על אימוץ הגור והמון הצלחה ואושר. חיים עם חתול הם חיים מאושרים ועם הרבה חיוכים וכיף. יחד עם זאת חשוב מאד ללמוד ולהכיר חתולים, ובמיוחד כאשר הם גורים צעירים, הזקוקים להרבה פעילויות "חתוליות" שיש צורך ליצור עבורם ולעשות איתם. הגור שלך פשוט עושה עליך את שהוא עשה על אמא שלו, כדי להיות בקשר איתה, להירגע וגם כמובן להזרים חלב מפטמותיה (זו פעולת ה"שיוף" או ה"חביצה" הידועה שחתולים עושים בכל גיל).

כמו תמיד עם חתולים, אנא תני לו משהו חילופי, כמו למשל שמיכת פליס קטנה ונעימה, אשר תשימי קרוב לראשך ופשוט תסיטי אותו בעדינות כלפי שמיכה זו, ואז הוא יתרגל לעשות את הפעולה הנחוצה לו להרגעה בלי להפריע לך.

אם תלטפי אותו ברוגע בנוסף לכך – הוא יהיה מאושר ורגוע.
אנא כנסי לאתר שלנו וקיראי הכתבה בנושא "גידול גורים מאושרים" אשר תיתן לך הרבה מידע שיעזור לך לחיות עם המתוק שנים רבות ומאושרות. ואגב- תמיד מומלץ לאמץ גור נוסף ויחד הם ירגעו, ישחקו ועוד ועוד – יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully