וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא רק לאירן יהיה גרעין"

פנחס וולף

17.2.2010 / 15:21

שר הביטחון ורה"מ קראו לקהילה הבינלאומית להטיל על אירן סנקציות מיידיות. נתניהו: "גם העם באירן רוצה להשתחרר מעול המשטר הרודני והברוטלי"

"אירן היא מדינה שיכולה לערער את הסדר האזורי. זה רק עניין של כמה שנים עד שנמצא שכנות נוספות להן יש יכולת גרעינית, אם לאירן תהיה יכולת גרעינית", כך אמר היום (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק, בנאום שנשא בוועידת הנשיאים בירושלים. ברק העריך כי בחודשים הקרובים לא יחול שינוי במצב ולכן לדבריו "זה הזמן לסנקציות". שר הביטחון קרא לרוסיה ולמדינות נוספות לשתף פעולה בצעדים נגד אירן והוסיף כי מסגרת הזמן מוגבלת ולכן "אנו ממליצים לכולם להשאיר את כל האופציות פתוחות על השולחן לגבי אירן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם אף הוא בוועידה, חזר על קריאתו וקרא לקהילה הבינלאומית "להטיל על אירן סנקציות חריפות ומשתקות עכשיו. פחות מזה לא יעצור את הסכנה שמציבה אירן לשלום העולם במרוץ החימוש הגרעיני שלה". נתניהו התייחס לבחירות שנערכו ברפובליקה האיסלמית, וטען כי "העם באירן הביע את רצונו להשתחרר מעול המשטר הרודני והברוטלי, להשיג חירות".

"הפלסטינים צריכים לרדת מהעץ"

נתניהו התייחס אף למשא ומתן עם הפלסטינים, כשהוא חוזר וקורא להם לוותר על תנאיהם המוקדמים שמכשילים, לדבריו, את השיחות בין הצדדים. "אמרנו להם שאנו רוצים להתחיל משא ומתן, אבל הם הציבו תנאים שלא הציבו לאף ממשלה אחרת בישראל", אמר. לדברי רה"מ, "אני חושב שיש הבנה בעולם שישראל שואפת לחדש את תהליך השלום והפלסטינים הם אלה שמסרבים לעשות זאת. מה שברור הוא שהם צריכים לרדת מהעץ ולהתחיל לשאת ולתת על שלום".

נתניהו שב והדגיש כי הוא דורש מהפלסטינים לקבל את מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. "כשהעליתי את הנושא בנאום בר אילן התגובה של הרשות היתה שהם לא יכירו לעולם בכך. מה שמונע מהם לעשות זאת, הוא ההבנה שאם אכן יכירו לא יהיו להם עוד דרישות בנושאי שיבת הפליטים ולמעשה זה יהיה סוף הסכסוך". נתניהו סיכם באומרו כי "אבו מאזן צריך לבחור אם הוא רוצה ללכת במסלול של סאדאת או של ערפאת. אני מקווה להיות מופתע ומקווה שנפתיע את העולם ונביא שלום".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully