וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יצחק שפירא טוען שהשב"כ מתנכל לו

יהושע בריינר

17.2.2010 / 6:27

רב ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, יצחק שפירא, טוען שהשב"כ מתנכל לו. הרב, שנעצר ושוחרר במסגרת חקירת הצתת המסגד ביאסוף, טען שזומן לחקירות שוב ושוב כי לא שיתף פעולה

הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, שנעצר ושוחרר במסגרת חקירת הצתת המסגד בכפר יאסוף, טוען כי חוקרי השב"כ איימו שימשיכו לזמן אותו לחקירות אם לא ישתף עימם פעולה. בתחילת השבוע זומן הרב שפירא לחקירה נוספת בשב"כ, במהלכה נדרש, לדבריו, לספר לחוקרים על הנעשה בישיבה. לטענתו, כשסירב איימו עליו חוקרי השב"כ שיזמנו אותו בכל יום מחדש, והוא אף זומן לחקירה למחרת.

"להפתעתי", כותב שפירא במכתב ששלח לעורך דינו נפתלי ורצברגר המייצג את הרב מטעם ארגון 'חוננו', "כשהגעתי לחקירה חוקרי השב"כ לא חקרו אותי אלא פשוט איימו. הם טענו שאם לא אדבר איתם על צורת ההתנהלות של הישיבה וכדומה – אף על פי שאינני חייב בזה על פי החוק – הם יזמנו אותי יום יום לחקירה, וכך תיגרם לי טרדה בלתי נסבלת. ואכן – הם זימנו אותי לחקירה למחרת".

"אמרתי שלא אוכל לבוא למחרת, אך הם טענו שאני חייב לבוא. רק אחרי שהבהרתי כמה פעמים שאוכל להגיע רק ביום חמישי – הם "הואילו בטובם" לדחות את הזימון ליום חמישי הקרוב, תוך שהם מבהירים שזימון זה יחזור על עצמו פעם אחר פעם כל עוד לא אדבר איתם", נכתב.

בעקבות מכתבו של הרב שפירא הגיש ח"כ מיכאל בן ארי שאילתא לשר הביטחון בו דרש הסבר על התנהלות החוקרים. "השב"כ ממשיך לחצות קווים אדומים ולרדוף את תושבי יצהר בכלל ואת הרב שפירא בפרט. הגיע הזמן להציב גבולות ברורים לאנשי השב"כ ולהבהיר להם כי תפקידם הוא לפעול למען מדינת ישראל ולא להציק ליהודים טובים", אומר בן ארי.

השב"כ הגיב הבוקר לטענות הרב יצחק שפירא: "הרב נעצר ונחקר בחשד שידע, לכל הפחות בדיעבד, על ביצוע הצתת המסגד ביאסוף בידי תלמידיו ובכלל זה זהותם. כלל המידע אומת במסגרת החקירה. החקירה הפלילית נמשכת וטרם מוצתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully