וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך פועלים ל"השלמת ציוד" בכנסת

פנחס וולף

16.2.2010 / 21:33

אחרי מאבק משפטי נאלצה הכנסת לשחרר קלטות אבטחה המתעדות את ח"כ לשעבר יחיאל חזן גונב מנגנון הצבעה ואת עוזרתה של ח"כ סופה לנדבר מוציאה עציץ ממשרדה של רוחמה אברהם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דוברות הכנסת. עריכת וידאו: דורון שטיין)

הכנסת שחררה הערב (שלישי) לפרסום את הקלטות של מצלמות האבטחה במשכן, בהן תועדו חברי כנסת החשודים בעבירות פליליות ואתיות. פרסום הקלטות הגיע לאחר מאבק משפטי שהגיע עד לבית המשפט העליון, שבסופו החליטה הכנסת לפרסמן.

בצילומים נראים חבר הכנסת לשעבר יחיאל חזן (ליכוד) כשהוא גונב את "מנגנון ההצבעה" ממחסן הכנסת ושרת הקליטה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) צולמה כשהיא נכנסת למשרדה של חברת הכנסת רוחמה אברהם בזמן שהעוזרת הפרלמנטרית שלה גונבת ממנו עציץ.

בית המשפט העליון קבע לפני כשבועיים כי הכנסת תידרש להעביר לחברת החדשות של ערוץ 2 ולתנועה לחופש המידע את הקלטות ממצלמות האבטחה. נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש והשופטים עוזי פוגלמן ואליעזר ריבלין דנו בערעור שהגישה הכנסת על החלטת בית המשפט המחוזי שקבע כבר במאי 2008 שעל הכנסת להעביר את הקלטות.

חדשות 2 ביקשו לקבל את הסרטים מהכנסת לפני כמעט שנתיים. בנובמבר 2005 חשף כתב החברה בכנסת עמית סגל את ה"סיור" שערך חזן במחסן, בניסיון לאתר את מערכות ההצבעה ששימשו באולם המליאה בליל ההצבעות הכפולות ב-2003 - פרשה שבגינה הועמד חזן לדין והורשע. אחרי שנודע דבר החיפוש טען הח"כ כי לקח "רק את הפאנל של המערכת ולא את המוח".

ביוני 2006 פרסם סגל כי לנדבר ועוזרותיה נכנסו בלא רשות לחדרה של אברהם והוציאו משם חפצים. לנדבר טענה כי הן בסך הכל הוציאו מן החדר עציץ, אבל ועדת האתיקה של הכנסת לא קיבלה את גרסתה ורשמה לחובתה הערה. בהחלטת הוועדה מתואר קטע מסרט האבטחה: "באחת היציאות של לנדבר מחדרה של אברהם, היא נתקלת באופן מפתיע בשר רוני בר-און שנמצא בקצה המסדרון. או אז משנה לנדבר את כיוון יציאתה כך שהיא מפנה גב לבר-און וחומקת מהחדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully