וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההקפאה - ברק אישר הקמת מבנים ביו"ש

יהושע בריינר

16.2.2010 / 18:28

שר הביטחון אישר הקמתם של 43 מבני ציבור, רובם מוסדות חינוך, בשטחי יהודה ושומרון. בימין לא מתלהבים: "לא לילד הזה פיללנו, או יותר נכון לומר כי לילד הזה שפיללנו לא יהיה איפה ללמוד"

הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון נמשכת, אך מבני הציבור ייבנו: שר הביטחון אהוד ברק אישר באופן סופי את בנייתם של 43 מבני ציבור בשטחי יהודה ושומרון. בתחילה אישר השר בנייה של 28 מבנים אך במסמך ששלח עוזרו של ברק לענייני התיישבות, איתן ברושי, למתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף איתן דנגוט בתחילת החודש שהגיע לידי וואלה! חדשות, מפורטים כל מבני הציבור אותם אישר ברק באופן סופי לבנייה במהלך 2010. מדובר בעיקר בבניית בתי ספר חדשים, הקמת גנים ומעונות לילדים וכן הרחבות של בתי ספר קיימים. בסך הכל מדובר באישורים ל-43 מבני ציבור - 34 מבנים חדשים, שלושה מעונות ושישה אישורים להרחבות בניינים קיימים.

כך, למשל, אישר ברק את הקמתה של קריית חינוך גדולה במודיעין עילית שתכלול 126 כיתות לימוד. ביישוב הר אדר יוקם בית ספר יסודי עם 20 כיתות, בבית אל ייבנה מועדון נוער ובברקן יוקמו בית ספר יסודי ושלושה גני ילדים. כך גם במעלה אדומים, בית"ר עילית ובסוסיא, שם תוקם ישיבה תיכונית. בנוסף לבנייה החדשה אישר ברק גם הרחבת שישה מוסדות חינוך קיימים וכן בניית שלושה מעונות.

לדברי גורמי ביטחון, מדובר במבנים שאושרו בעבר וכעת מקבלים אישורים סופיים, במסגרת מתן היתרים מיוחדים לבנייה במהלך תקופת ההקפאה. במסמך מפורטים גם המגרשים עליהם יוקמו המבנים. יש לציין כי מאז הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הבנייה מחו ראשי המתנחלים על העובדה כי עצירת הבנייה תמנע את לימודיהם של אלפי מתנחלים, בשל חוסר מקום במוסדות החינוך הקיימים.

על אף האישור, גורמים בימין הביעו את מחאתם והגדירו זאת כ"טיפה בים". ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הגיב ואמר כי "לא לילד הזה פיללנו, או יותר נכון לומר כי לילד הזה שפיללנו לא יהיה איפה ללמוד. משרד הביטחון אישר רק 43 מבנים מתוך 116 פרויקטים המאושרים על ידי משרד החינוך. יתר על כן, למרות תחימת האכיפה לעשרה חודשים, שר הביטחון לא מאפשר לתכנן את הבנייה לקראת שנת הלימודים שלאחר מכן, וראש הממשלה לא מתערב. אם כך זה יימשך, את פירות הבאושים של ההקפאה נמשיך לראות גם בעוד שנתיים".

גורם ביטחוני הסביר כי "לקח זמן להגיע לתוכנית מתואמת עם הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון ועם משרד החינוך לגבי בניית מבני ציבור וחינוך. המספרים הראשוניים שפורסמו היו מספרי ביניים בלבד, ותוך כדי העבודה המשותפת עלו צרכים נוספים שהכריחו אישורים נוספים. לעולם לא הייתה החלטה להקפיא את החינוך ואכיפת צווי ההקפאה נמשכת. כל המבנים שאושרו נמצאים על קרקע בדוקה ומאושרת ולא מדובר בבנייה במאחזים לא חוקיים. המבנים שאושרו אמנם לא עונים על כל הבקשות של ראשי ההתיישבות, אך הם הושגו במסגרת עבודה משותפת, ומתוך ראייה שלכל התלמידים יהיה מבני חינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully