וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: שחררו ממאסר קטינים מאפריקה

גלעד גרוסמן

16.2.2010 / 16:22

משרד המשפטים עתר בשמם של 24 קטינים מאפריקה שכלואים בכלא גבעון ודרש לשחררם. "ישנו חשש כבד לבריאותם הנפשית והפיסית של העותרים. המצב פוגע קשות בטובתם של הילדים"

האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים עתר היום (שלישי) לבג"ץ בשמם של 24 קטינים מאפריקה שהגיעו לישראל ללא קרובי משפחה ואשר כלואים כעת בכלא גבעון. בעתירה נטען שהחזקתם בכלא פוגעת בזכויותיהם ושיש להעבירם למקום הולם.

העתירה הוגשה בשמם של קבוצת נערים בגילאים 13-17, מרביתם אזרחי אריתריאה וסודן, אשר קיבלו הגנה קבוצתית כפליטים והגיעו ארצה בגפם. את העתירה הגישו עורכי הדין ענת בהט, מהנהלת האגף לסיוע משפטי, וגלעד ברנע מהלשכה לסיוע משפטי בתל אביב. לפי העתירה, הקטינים הגיעו לישראל ברגל, במקרים רבים לאחר תלאות ולעיתים אף עינויים. בחלק מהמקרים הורי הקטינים אינם בחיים או שמקום הימצאם אינו ידוע. ביתר המקרים, מדובר בנערים שנשלחו בגיל צעיר מאוד לגייס כסף לבני משפחותיהם, החיים בתנאי מצוקה.

בעתירה נטען שהקטינים מוחזקים בכלא המיועד לעבריינים פליליים, במשך שבועות או חודשים, וזאת כדי שאפשר יהיה לגרשם חזרה למולדתם. אולם לטענת התובעים, כמעט בכל המקרים מדובר בקטינים שאפילו משרד הפנים טוען שהם אינם ברי גירוש.

לטענת האגף לסיוע משפטי, על אף מאמצים רבים מצד שב"ס להיטיב את תנאי הקטינים, עצם שיכונם בבית הכלא מהווה פגיעה קשה בטובתם כילדים ובזכויותיהם. בעתירה נטען שהקטינים נעולים בתוך תאי מאסר מרבית שעות היממה וכמעט שאינם זוכים לאור יום. "במצב דברים זה, וכפי שנלמד ממקרים שאירעו, ישנו חשש כבד לבריאותם הנפשית והפיסית של העותרים, אשר מצוקתם נלמדת באופן יומיומי, ולעיתים אף כדי אשפוז בבתי חולים ובבתי חולים פסיכיאטריים. לא למותר לציין, כי המצב פוגע קשות בטובתם של הילדים", נכתב בעתירה.

הממונה על האגף לסיוע משפטי, עו"ד אייל גלובוס, אמר כי "הטיפול בקטינים הבלתי מלווים, הליווי והייצוג המשפטי נועדו למציאת פתרון כולל והולם עבור הקטינים, ובהתאם, מציאת מקום משמורת ההולם את מעמדם כקטינים בעלי צרכים מיוחדים". הוא הוסיף כי "חרף פניות רבות קודמות של האגף לסיוע משפטי לכל הגורמים הנוגעים בדבר לא חל שינוי במצב. נחוץ שהפתרון עבור הקטינים יימצא בהקדם ככל הניתן, כאשר לכל יום חשיבות מכרעת לעתידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully