וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אין אופציה צבאית לשחרור שליט"

יהושע בריינר

16.2.2010 / 13:08

שר הביטחון ביקר תלמידים בירוחם ואמר כי "במקום שאין אפשרות לפעולה צבאית לשחרור חיילים חטופים ישראל מנהלת מו"מ". על הגרעין האירני אמר כי "זה הזמן לדיפלומטיה וסנקציות"

שי מכלוף

צילום שי מכלוף, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

שר הביטחון אהוד ברק ביקר היום (שלישי) בבית ספר בירוחם וענה לשאלות תלמידים. סוגיית החייל החטוף גלעד שליט עלתה גם הפעם בשאלות התלמידים. ברק אמר כי "יותר מפעם אחת בעבר הערכנו שכאשר המציאות מאפשרת זאת ביצענו פעולה צבאית לשחרור חיילים חטופים אך במקום שאין אפשרות לפעולה ישראל מנהלת משא ומתן". ברק הוסיף כי ישראל "אחראית לכל החיילים גם לאלו שנפלו בשבי ויש לנו מחויבות עמוק לעשות כל מהלך אפשרי וראוי להחזיר את גלד שליט הביתה. יש לשחרר חיילים לא בכל מחיר אך יש לעשות כל מהלך ראוי אפשרי", אמר ברק.

שר הביטחון התייחס גם לנושא הגרעין האירני ואמר כי "תוכנית הגרעין של אירן היא איום על סדר היום העולמי. אם אירן תגיע לגרעין הם יהפכו לאיום בעל משמעויות רחבות", אמר ברק. "כרגע זה הזמן לדיפלומטיה ולסנקציות אשר צריכות להיות חריפות, תכליתיות ותחומות בזמן".

מוקדם יותר ביקר ברק בתרגיל בבית הספר למ"כים ולמקצועות החי"ר בירוחם ושיבח את פועלו של הרמטכ"ל אשכנזי. ברק פנה לחיילים ואמר כי "כשאנחנו אומרים שצה"ל הוא הצבא הכי חזק באזור ושהוא יכול לעמוד בכל סוג של איום מסביב, אנחנו מתכוונים אליכם הלוחמים", ברק הוסיף כי "בכל צה"ל אפשר לראות את תוצאות המאמץ שמוביל הרמטכ"ל בהפקת הלקחים ממבצע עופרת יצוקה וממלחמת לבנון השנייה בצורה שיטתית ותכליתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully