וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות נגמר: ברק משבח את אשכנזי

16.2.2010 / 11:20

שר הביטחון שוב מסמן כי העימות לכאורה שפרץ בינו לבין הרמטכ"ל הסתיים. במהלך תרגיל בביה"ס למ"כים אמר ברק כי "צה"ל יכול לעמוד בכל סוג של איום, ואפשר לראות את תוצאות המאמץ שמוביל הרמטכ"ל בהפקת הלקחים ממבצע עופרת יצוקה"

שי מכלוף

(צילום שי מכלוף, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

נראה שהעימות בין לשכות שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי הסתיים. במהלך ביקור בתרגיל בבית הספר למ"כים ולמקצועות החי"ר בירוחם, שנערך הבוקר (שלישי), שיבח השר ברק את פועלו של הרמטכ"ל אשכנזי.

ברק פנה לחיילים ואמר כי "כשאנחנו אומרים שצה"ל הוא הצבא הכי חזק באזור ושהוא יכול לעמוד בכל סוג של איום מסביב, אנחנו מתכוונים אליכם הלוחמים", ברק הוסיף כי "בכל צה"ל אפשר לראות את תוצאות המאמץ שמוביל הרמטכ"ל בהפקת הלקחים ממבצע עופרת יצוקה וממלחמת לבנון השנייה בצורה שיטתית ותכליתית".

העימות שפרץ בין הלשכות נבע בעקבות הפרסום בשבוע שעבר לפיו שר הביטחון תומך בהארכת כהונתו של אשכנזי בשנה נוספת, חמישית במספר. במשרד הביטחון נדהמו אז לשמוע את הדיווח שכן לדבריהם הארכת כהונת הרמטכ"ל כלל לא נדונה. אשכנזי צפוי לסיים כהונה בת ארבע שנים בחודש פברואר 2011. אף כי במספר הזדמנויות אותת הרמטכ"ל כי איננו שש להמשיך בתפקידו.

הידיעה זכתה אז לתגובה חריפה מצד גורמים במשרד הביטחון שהפנו אצבע מאשימה לכיוונו של דובר צה"ל תא"ל אבי בניהו אותו האשימו בהדלפת המידע. "במערכת הביטחון ובממשלה יש הערכה רבה לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולפועלו. נושא הארכת כהונתו לא נדון בשום מקום ופרסום הידיעה מבית מדרשו של דובר צה"ל אבי בניהו גורם לזילות במעמד הרמטכ"ל", נמסר אז בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully