וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות שיא לטבע - מעבר לתחזיות

עומר רבין

16.2.2010 / 8:36

ענקית התרופות הישראלית מסכמת שנת שיא במכירות ברחבי העולם עם רווח נקי של 3 מיליארד דולר ב-2009. הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים ולהציג שיפור של 28% ברווח הנקי הרבעוני

חברת טבע, החברה הגדולה ביותר בבורסה של תל אביב, פירסמה הבוקר (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה המציגות תוצאות שיא במכירות החברה בכל אזורי פעילותה ברחבי העולם. על פי הדו"ח ששוגר לבורסה בת"א רשמה החברה מכירות בסך 13.9 מיליארד דולר במהלך השנה שעברה - עלייה של 25% ביחס לשנה הקודמת. הרווח הנקי של החברה לשנת 2009 הסתכם בסכום של 3 מיליארד דולר- שיפור של 22% ביחס לשנת 2008.

עם הצגת הדו"חות, התגאה נשיא ומנכ"ל החברה שלמה ינאי בהישגי ענקית התרופות הישראלית: "2009 הייתה שנה טובה מאד לטבע, במהלכה הגענו לשיאים חדשים במכירות וברווחים בכל האזורים ובכל היחידות העסקיות שלנו", והוסיף: "התוצאות הטובות ממחישות ביתר שאת את יכולת החברה להגיב במהירות לתנאי שוק משתנים כמו גם את חוסנו של המודל העסקי המאוזן של טבע. שני אלה מאפשרים לנו להשיג צמיחה רווחית מתמשכת משנה לשנה".

לדבריו של ינאי, השיפור הניכר בשורה התחתונה של טבע נבע מגידול בפעילותה באזורים גיאוגרפיים רבים ברחבי העולם - ובראשם ארה"ב, רוסיה, פולין, גרמניה וקרואטיה.

הדו"חות שפורסמו הבוקר הציגו הן את הישגי החברה ברבעון הרביעי של שנת 2009 (ספטמבר-דצמבר) והן את תוצאותיה לשנה כולה. ברבעון לבדו רשמה טבע רווח נקי של 847 מיליון דולר - עליה מרשימה של 28% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. הרווח הנקי למניה ברבעון האמור (על בסיס דילול מלא) עמד על 0.94 דולר - עליה של 18%.

תרומה משמעותית לתוצאות החיוביות סיפקה תרופת הקופקסון - הטיפול אותו משווקת טבע כנגד טרשת נפוצה ושממשיך לייצב עצמו כטיפול המוביל והפופולרי ביותר כנגד המחלה בארה"ב וברבות ממדינות העולם. מכירות התרופה הגיעו בשנת 2009 לשיא חדש והסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר - עלייה של 25% ביחס לשנת 2008.

לאור התוצאות החיוביות החליט אתמול דירקטוריון טבע להעניק דיבידנד לבעלי המניות בגין רווחי הרבעון הרביעי: הדיבידנד יעמוד על 70 אגורות למניה (בהשוואה ל-60 אגורות למניה שחולקו ברבעון הקודם) - כאשר היום הקובע לקבלת הדיבידנד הוא ה-23 בפברואר. יום התשלום נקבע ל-10 במרץ השנה.

יש לציין כי דו"חות טבע ריכזו עניין רב בשבוע החולף בשוק ההון ועוררו ציפייה רבה. הדריכות לקראת פירסום הדו"חות אף גברה כאשר אתמול נודע כי יושב ראש דירקטוריון החברה המוערך, אלי הורביץ, יצא באופן פתאומי לחופשת מחלה בת 3 שבועות רגע לפני פרסום הדו"חות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully