וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראלי נמשך: עליות באסיה, ציפיה חיובית בת"א

אשר שכטר

16.2.2010 / 7:25

התחזקות ביטחון המשקיעים שולחת את טוקיו ושנחאי לעליות שערים הבוקר. בת"א ייפתח המסחר על רקע פרסום דו"חות טבע והירידה החדה במדד המחירים לצרכן.

בורסות אסיה רושמות הבוקר עליות שערים, בפעם החמישית בתוך שישה ימים, בהובלת מגזר הסחורות ובעקבות סימנים כי ההתאוששות הכלכלית העולמית מחזקת את ביטחון המשקיעים. טוקיו עולה ב-0.4%, שנחאי מוסיפה 1%, סיאול עולה ב-0.5%. סידני עולה ב-0.4%. הונג קונג יורדת ב-0.1%.

מגזר הכרייה מוביל את עליות השערים, על רקע עלייה במחירי המתכות. מניית פוסקו, יצרנית הפלדה הגדולה באסיה, עולה ב-2.7% בסיאול. מניית ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, מוסיפה 0.7%.

מניית ווסטפאק, הבנק השני בגודלו באוסטרליה, מזנקת ביותר מ-6% לאחר שהבנק דיווח על זינוק של 33% ברווחיו ברבעון הראשון של שנת הכספים, בעקבות עלייה בפעילות ההלוואות וירידה בשיעור החובות האבודים.

ואצלנו: ציפייה דרוכה לדו"חות חברת טבע

המסחר באחד העם ייפתח הבוקר על רקע הירידה המפתיעה של 0.7% במדד המחירים לצרכן בחודש ינואר והסיכוי להעלאת הריבית במשק על ידי בנק ישראל שהולך ופוחת עקב כך.

כמו כן, תרכז עניין פגישתם של שרי האוצר באיחוד האירופי, הדנים בימים אלה בצעדי התמודדות עם משבר החוב של יוון. בארה"ב לא התקיים אמש המסחר עקב חופשת יום הנשיאים, כמו גם בהונג קונג וסין, שם חגגו שנה חדשה.

מדד תל אביב 25 שעלה אתמול ב-0.8% ייפתח הבוקר ברמה של 1,160.02 נקודות ומדד תל אביב 100 אשר הוסיף 0.7% לערכו ייפתח ברמה של 1,090.53 נקודות. מחזורי המסחר משיכים להישאר נמוכים השבוע לאחר שהסתכמו אתמול בכ-1.6 מיליארד שקל, פחות מהממוצע מתחילת השנה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה אתמול על ירידה מפתיעה של 0.7% במדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2010. מדובר בירידה חדה לעומת התחזיות שכן כלכלנים העריכו כי המדד ירד ב-0.3%-0.6% כאשר התחזית הממוצעת היתה לירידה של 0.4% והחציון עמד על 0.3%.

היום, צפויה חברת הדגל של ישראל, ענקית התרופות טבע, לפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי ולאחר מכן תקיים כנס משקיעים. קונסנזוס האנליסטים צופה כי תציג רווח נקי של כ-880 מיליון שקל. על פי פסגות בית השקעות, תוצאות הרבעון צפויות להמשיך ולהתאפיין בצמיחה אל מול התקופה המקבילה, צמיחה לה היינו עדים לאורך השנה כולה. מלבד תרומת באר (בנטרולה מעריכים בפסגות צמיחה של כ-8% ברבעון), מקורות הצמיחה ממשיכים להיות מכירות תרופות המקור ובראשן הקופקסון, הצפוי להציג צמיחה של כמעט 28% בהכנסות, בהובלת עלייה בכמויות, כמו גם העלאות מחירים בארה"ב ושיפור בשערי המטבעות בשאר העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully