וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין צניחת רחם לפגיעות בסרעפת?

קובי מנדל

15.2.2010 / 22:01

לפי מחקר שנערך בבית החולים כרמל בחיפה, נשים הסובלות מצניחת רחם ונרתיק נוטות לסבול גם מבקעים בדופן הבטן והסרעפת. תוצאת המחקר עוררו עניין רב בקהילה הבינלאומית

נשים הסובלות מצניחת רחם ונרתיק נוטות לסבול גם מבקעים (הרניות) בדופן הבטן ובסרעפת. כך עולה ממחקר שבוצע בבית החולים כרמל בחיפה. המחקר שהתבצע במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי לין בחיפה, בדק עשרות נשים בגילאי 45-83 הסובלות מצניחה מתקדמת של הרחם והנרתיק ומולן נבדקו נשים בקבוצת הביקורת שלא סבלו מצניחה.

המחקר נערך לאורך תקופה של שנה והעלה כי בקבוצת הנשים הסובלות מצניחת הרחם והנרתיק היה שיעור הבקעים במפשעות ובסרעפת גדול באופן מובהק בהשוואה לנשים ללא צניחה. בקרב נשים הסובלות מצניחה התגלו בקעים בשיעור של % 32 לעומת רק בקרב 5% מהנשים בקבוצת הביקורת.

ד"ר יורם אברהמוב, מנהל שירות האורוגינקולוגיה ושיקום רצפת האגן בבית החולים כרמל, שעמד בראש צוות המחקר, מסביר: "צניחת אברי האגן ובקעים בדופן הבטן הינן מהבעיות הרפואיות השכיחות ביותר בנשים אשר נובעות בין היתר מחולשה של רקמות חיבור בגוף האישה, אשר אמורות לתמוך באברי האגן או הבטן. צוות החוקרים הניח שהיות ושני המצבים הרפואיים הללו נובעים מחולשה של רקמות חיבור, תהיה נטייה להופעה של שני המצבים יחד באותן נשים – ואכן המחקר ותוצאותיו הוכיחו שצדקנו" .

תוצאות המחקר מבית החולים כרמל עוררו עניין רב בקהילה המדעית הבינלאומית. ד"ר אברהמוב: "כדי להמשיך ולגלות את הסיבות להפרעות אלה אנו ממשיכים ומבצעים כיום במספר מחקרים נוספים שמטרתם להבין טוב יותר את הרקע הגנטי לצניחת אברי האגן, דליפת שתן ובקעים בדופן הבטן. בין היתר אנו בודקים קיומן של מוטציות (שינויים נקודתיים במטען הגנטי) אשר גורמות להחלשת רקמת החיבור אצל הנשים כגורמים אפשריים לבעיות אלה".

ד"ר רון אוסלנדר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל אמר כי "הייחוד במחקר האחרון שערכנו בבית החולים הוא ההוכחה שהחלשת רקמת חיבור עשויה לגרום להפרעות באברי גוף שונים במקרה זה ברצפת האגן, בדופן הבטן ובסרעפת. בכוונתנו להמשיך ולבדוק לעומק את המוטציות הגנטיות הגורמות להחלשת רקמת החיבור ובכך לפתוח פתח ותקווה לריפוי גנטי של בעיות אלה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully