וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: שלפוחית השתן נהרסה בניתוח קיסרי

גלעד גרוסמן

15.2.2010 / 20:37

תביעה בגובה 4.35 מיליון שקלים הוגשה נגד בית החולים וולפסון בגין רשלנות רפואית לכאורה שהביאה לפגיעה בשלפוחית השתן של יולדת. "לו פעלו הרופאים בצורה מקצועית, הנזק היה נמנע"

אישה בת 40 ממרכז הארץ תובעת 4.35 מיליון שקלים ממשרד הבריאות, לאחר שלטענתה שלפוחית השתן שלה נפגעה בצורה חמורה במהלך ניתוח קיסרי שנערך לה בבית החולים וולפסון בחולון.

לפי התביעה, שהוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, בשנת 2007 ילדה האישה את ילדה השלישי בניתוח קיסרי. לאחר הניתוח היא הועברה להתאוששות ומשם למחלקה למיילדות וגינקולוגיה. בכל הזמן הזה הותקן לה קטטר בשלפוחית השתן, והיא התלוננה על כאבי בטן.

לטענת התובעת, היא עברה שורה של בדיקות ונאמר לה בתחילה שהמעיים שלה אינם עובדים. בדיקת אולטרה סאונד העלתה ששלפוחית השתן שלה ריקה וכי קיים נוזל חופשי באגן. היא עברה בדיקות נוספות, אבל רק ארבעה ימים לאחר הניתוח הוחלט לשלוח אותה לבדיקת סי-טי. אולם, עוד בטרם בוצעה הבדיקה נכנסה התובעת למצב של קוצר נשימה קשה ונאלצה לעבור החייאה.

האישה עברה ניתוח לתיקון קרע בשלפוחית השתן, וכעבור זמן מה שוחרר לביתה. אולם, כעבור זמן קצר נאלצה לעבור ניתוח נוסף בשל בקע שהתפתח בצלקת של הניתוח. על פי התביעה, לאחר הניתוח השני התברר שקיים זיהום בשלפוחית והאישה אינה יכולה להיגמל מהקטטר. כיום היא נאלצת להשתמש בחיתולים ומתקשה לתפקד.

לטענתה, הניתוח הקיסרי בוצע בה בצורה רשלנית שהובילה לפגיעה בשלפוחית השתן. עוד נטען בתביעה, שמדובר בפגיעה שלרוב מאובחנת בניתוחים קיסריים, אולם הצוות התרשל במקרה זה בגילוי הפגיעה, וזאת למרות "ריבוי נורות אזהרה" כפי שקבע מומחה שבדק את האישה. "לו פעלו הרופאים והצוות בצורה המקצועית, הסבירה והמתבקשת, היה נמנע הצורך בביצוע ניתוח דחוף נוסף ונזקה היה נמנע", נכתב בתביעה.

ממשרד הבריאות נמסר שהם יגיבו בערכאות המשפטיות כמקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully