וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזבובים מישראל יביאו את השלום?

רמי שני

16.2.2010 / 2:47

ישראל פיזרה מיליוני זבובים עקרים בבקעת הירדן, במטרה לסייע לרשות להתמודד עם מכת זבוב הים התיכון, שמזיקה לתוצרת החקלאית. שר החקלאות: "שיתוף הפעולה הוא גשר לשלום"

ישראל החלה אתמול (שני) בפיזור שלושה מיליון זבובים עקרים בשטחים חקלאיים של איכרים מהרשות הפלסטינית באזור בקעת הירדן. הפיזור נועד להתמודד עם מכת זבוב הים התיכון (זבוב הפירות), שפגיעתו גורמת נזקים קשים לתוצרת חקלאית, כמו פירות וירקות. "למזיקי הפירות אין גבולות והמלחמה בהם משותפת לכל החקלאים באזור", הסביר שר החקלאות, שלום שמחון. "שיתוף הפעולה הזה, הוא בעצם גשר לשלום והפרויקט מבוצע במסגרת שורה של שיתופי פעולה עם הרשות בתחום החקלאות".

את הזבובים העקרים מספק מפעל ישראלי בשם "ביו פליי", ופיזורם נעשה על מנת להביא לזיווגם עם נקבות זבוב הים התיכון המזיק. הזדווגות נקבות המזיק עם הזבובים העקרים, גורמת לאי פיריון ולירידה משמעותית במספרם בתוך זמן קצר. פיזור להקות זבובים העקרים נעשה בדרך כלל פעמיים בחודש.

אזור מחייתו הטבעי של זבוב הפירות הים תיכוני הוא אגן הים התיכון, אולם הוא חדר לאזורים שונים של העולם, רחוק מאזור מחייתו הטבעי, כולל אוסטרליה, וכן צפון ודרום אמריקה. נקבות הזבוב הבוגרות מטילות ביצים בקליפתם של פירות, במיוחד בפצעים הקיימים בקליפת הפרי. הרימות בוקעות מן הביצים שלושה ימים לאחר ההטלה ומתפתחות בתוך הפרי. לזבובים הבוגרים יכולת מוגבלת לעבור מרחקים גדולים, אולם הסחר העולמי בפירות גרם להפצת פירות נגועים ברימות ובגלמי זבוב הפירות הים תיכוני למרחק אלפי קילומטרים ממקום גידולו הטבעי.

באזור מגדירים את זבוב הים התיכון כמזיק מספר אחת של הפירות והירקות. יצוין שאין זו שיטה חדשה והיא מיושמת בהצלחה גם בערבה, כדי להתמודד עם הנגע בשטחי חקלאות בישראל ובירדן. אבל שיתוף הפעולה עם חקלאי הרשות הפלסטינית, הוא תקדימי. הפרויקט יוצא לדרך לאחר אין ספור פגישות שהתקיימו עם הצד הפלסטיני להתנעתו והוא ימומן על ידי הסוכנות העולמית לאנרגיה אטומית כי הזבוב מעוקר באמצעות קרינה מייננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully