וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת תל אביב ננעל בעליות

ואדים סבידרסקי

15.2.2010 / 17:44

לצד עליות שערים באירופה ולקראת פרסום מדד המחירים לצרכן, נרשמו עליות קלות במדדים המרכזיים באחד העם. ת"א 25 עלה ב-0.8%, ות"א 100 הוסיף 0.7% לערכו

המסחר באחד העם התנהל היום על רקע ההמתנה לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ולצד עליות באירופה. בארה"ב לא יתקיים היום המסחר עקב חופשת יום הנשיאים, ובהונג קונג וסין חוגגים היום שנה חדשה.

מגמה חיובית נרשמה בבורסת תל אביב לאורך היום לאחר פתיחה יציבה, והמסחר נחתם בעליות שערים: מדד ת"א 25 עלה 0.8% לרמה של 1,160.02 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.7% לערכו ונסגר ברמה של 1,090.53 נקודות. מדד הבנקים עלה של 0.9% ומדד מניות הנדל"ן ירד 0.3% כנגד המגמה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל, כממוצע השנתי המקובל.

גם בשוק הכסף נרשמה מגמה חיובית לצד רגיעה במחזורי המסחר בכל האפיקים. מדדי איגרות החוב הקונצרניות, התל בונד, חתמו בעליות מתונות של 0.2%. האג"חים השקליים ממשלתיים נסגרו בעלייה של עד 0.2%. אג"ח מדינה צמודי מדד הפכו כיוון מהפתיחה בבוקר ונסחרו בעליה של עד 0.3% בסיום.

התשואות משקפות הציפיות למדד

מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד מקבוצת מיטב, הסביר הבוקר כי התשואות בכל אפיקי האג"ח מגלמים את התחזית למדד המחירים לחודש ינואר הצפוי להתפרסם היום, אך מושפעים יותר מאיתור אלטרנטיבות השקעה על ידי השחקנים שונים. לדבריו, בחודשים האחרונים השוק מדשדש ומחפש כיוון, והמהלך מתבטא במחזורים הנמוכים השוררים לאחרונה בשוק הסולידי גם בארץ וגם בעולם. צור מציין כי המחזורים הנמוכים מושפעים משני כוחות המנוגדים ומאזנים. מצד אחד, פחד המשקיעים מהתיקון בשווקים וחוסר היכולת להעריך את היקף הבעיות בשווקי מערב אירופה, ומנגד, שאיפת השווקים להמשיך ולעלות עקב חוסר אלטרנטיבות להשקעה.

על פי הערכות סגן שר האוצר האמריקאי, ניל וולין, מאתמול, כלכלת ארה"ב צפויה להמשיך ולצמוח השנה, אף כי התאוששות הכלכלה העולמית עדיין שברירית. וולין הרחיב כי צמיחתה של הכלכלת ארה"ב צפויה להתמתן השנה, לאחר הזינוק שנרשם בסוף השנה שעברה, וזאת, בשל האתגרים שעדיין קיימים בתחום האשראי הבנקאי וקבלת ההחלטות.

כזכור, צפי האנליסטים, על פי הסקר שערכה רויטרס מוקדם יותר החודש, הינו לצמיחת כלכלת ארה"ב בקצב של 2.9% השנה לאחר צמיחה שלילית של 2.4% ב-2009.

היום ייפגשו שרי האוצר של 16 מדינות גוש היורו בבריסל על מנת להמשיך ולדון במצב אליו נקלעה יוון ובסיוע כספי האפשרי. לאור זאת, אמר אתמול יו"ר הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, כי התחייבותן של מדינות אירופה לסייע ליוון במקרה הצורך ולהבטיח את יציבות גוש היורו היא מספקת: "יוון חייבת לתקן את מה שנעשה בעבר, מדיניות ההוצאות של יוון היתה בלתי נסבלת, ולא היה צריך לסבול אותה".

אירוע המקרו המרכזי היום בזירה המקומית הוא פירסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. מסקר שערכה ספקית המידע הפיננסי בלומברג בקרב 10 כלכלנים, עולה כי המדד יירד ב-0.3%-0.6%. התחזית הממוצעת היא לירידה של 0.4% וחציון של 0.3%. יעד האינפלציה הממשלתי עומד על 1%-3%. ב-2009 הסתכמה האינפלציה ב-3.9%, לאחר אינפלציה של 3.8% ב-2008 ואינפלציה של 3.4% ב-2007. בנוסף, יתפרסם נתון משוק העבודה - סקר משרות פנויות לחודש ינואר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully