וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נגד מופז: "לא אקדים את הפריימריז"

15.2.2010 / 17:55

יו"ר קדימה דחתה את הדרישה להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה. עם זאת הבהירה: "אני לא מתנגדת לקיום פריימריז תשעה חודשים עד שנה לפני הבחירות הכלליות"

יושבת ראש קדימה, חברת הכנסת ציפי לבני, דחתה היום (שני) באופן רשמי את דרישת חבר הכנסת שאול מופז לקיים בתוך שנה פריימריז לראשות המפלגה. בישיבת הסיעה אמרה לבני: "אני לא מתנגדת לקיום פריימריז תשעה חודשים עד שנה לפני הבחירות הכלליות, אבל קדימה צריכה לבנות אלטרנטיבה לשלטון ולעשות מה שטוב למדינה ולמפלגה".

לדברי לבני, "במשך תקופה ארוכה אני חיה מכותרות העיתונים שעוסקים בנושא הפריימריז. מתוך רצון לשמור על אחדות קדימה נמנעתי מלהגיב. מבחינתי, הויכוח לא יתנהל מעל דפי העיתון – כי זה פוגע בקדימה". עם זאת, הבהירה יו"ר קדימה כי היא נאלצת להגיב לנושא ולהציג את עמדתה. "עמדתי מבטאת את מה שנכון למפלגה ששואפת ותנצח את הבחירות הבאות והיא לא נקבעת בלחץ איומים. לא אקבע עמדתי עקב לחצים כאלה".

לבני פנתה לחברי הסיעה והביעה צער על ריכוז האנרגיות נגד המפלגה ולא בעד אחדותה. "קדימה יכולה להיות כמו שהיתה היום והשבוע - קדימה שמשיקה קמפיין נגד חוק היורדים", אמרה לבני, "אך לצערי הקמפיין שקיבל את הכותרות היה נגד קדימה, מתוך קדימה".

לדברי יו"ר המפלגה, "קדימה כמו כל מפלגה שפניה לבחירות ולא להתכתשויות פנימיות, צריכה להכין עצמה לבחירות על ידי בחירת הנהגה אמינה ואטרקטיבית, יו"ר ורשימה. את זאת ניתן לעשות רק לפני בחירות כשברור מהם הנושאים על סדר היום ומי בראשות המפלגה וברשימתה יכולים לקבל את אמון הציבור, מול הנהגות של מפלגות אחרות". היא הוסיפה, כי תהיה מוכנה להקדים את הבחירות במפלגה לקראת הבחירות הכלליות כפי שנכתב בתקנון המפלגה, עד שנה לפניהן.

"האלטרנטיבה היחידה לליכוד"

יו"ר קדימה הפגינה עמדה נחרצת שאינה משתמעת לשתי פנים. "זו עמדתי", אמרה. "לא אתן את ידי לכל מועד אחר שמשמעו המשך המאבק ההשמצות האישיות במקום מאבק בממשלה ולקידום הנושאים שלנו", אמרה. "מעל 750,000 איש נתנו אמונם בקדימה בראשותי. יותר מכל מפלגה אחרת בישראל. אנחנו האלטרנטיבה היחידה והנכונה לביבי ולליכוד, וכולנו חייבים להבין את גודל האחריות הזאת".

לפני כחודש קראו ח"כ שאול מופז וח"כ דיכטר לקיים פריימריז במפלגת קדימה בחודשים הקרובים. מופז נאם בכנס פעילים בקרית מלאכי ואמר כי "התהליך של הפריימריז התחיל, הרכבת כבר התחילה לנסוע ואי אפשר לעצור אותה". מופז תקף בחריפות את מנהיגות יו"ר קדימה ציפי לבני. "דיברנו רבות על העובדה שקדימה מייצגת פוליטיקה אחרת. לא הצלחנו בזה. אין דמוקרטיה בתנועה הזאת, נקודה. אין שקיפות בתנועה שלנו, נקודה. עלינו להגיע למציאות דמוקרטית, לשקיפות מוחלטת ואסור להמשיך להסתתר מאחורי תקנון ומנגנון, גם אותם צריך לשנות ולעצב מחדש", טען מופז, ואילו דיכטר ציין כי "קדימה עברה התקף לב קל שמצריך צנתור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully