וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

16.2.2010 / 10:49

הכלב לא מרגיש טוב, והדגים מתים בלי סיבה נראית לעין? ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, עונה לשאלות שלכם

שלום, הופיעה לכלב שלי התקרחות באזור הגב, על יד הזב. האם מדובר תולעים? מה זה יכול להיות וכיצד ניתן לטפל בדבר?

התקרחות באזור הגב, סביב בסיס הזנב, היא מאד אופיינית לנגיעות בפרעושים המלווה באלרגיה, הגורמת לכלב להתגרד ולכרסם את האיזור לעיתים אפילו עד זוב דם ופציעה עצמית. חשוב לבדוק כי אין לכלב פרעושים, ולטפל בו במידת הצורך בתכשירים מתאימים כמו טיפות או שטיפה בשמפו מיוחד לכך. הפרעושים לרוב מעבירים גם תולעי מעיים הקרויות התולעת השטוחה או דיפילידיום.בנגיעות חמורה רואים אותן גם בצואת הכלב. רצוי לטפל גם בתולעים ולתת טיפול כפול בהפרש של שבועיים. מומלץ להיוועץ בוטרינר לגבי התכשירים המתאימים ביותר.

שלום, יש לי כלב פקינז והעיניים שלו דומעות, רציתי לדעת האם זו בעיה ידועה אצל פקינזים, או שיש צורך ללכת לוטרינר?

הפרשת דמעות מוגברת או מחוץ לעין, היא נפוצה בגזע הפקינז אך גם בגזעים רבים אחרים מאותה קבוצה של פחוסי אף ושל הכלבים הזעירים, כמו מלטזים, פודלים, יורקשייר טרייר ועוד. אם מדובר בדימוע רב או הפרשה מוגלתית, אדמומיות של העין, גירוד, נפיחות או הופעת כתמים או עכירות על הקרנית (החלק החיצוני השקוף של העין) רצוי מאד לגשת לבדיקת וטרינר. יש נטיה לגזע הזה לבעיות שונות, אשר חלק מהתסמינים שלהן הוא דימוע.

היו לי ארבעה דגי זהב, וביומיים האחרונים שניים מתו יום אחר יום. לאחד מהם הופיעו כתמים חומים-שחורים על הגוף והשני נראה רגיל ומתנהג רגיל. יש להם תרמוסטט וחמצן. מה יכולה להיות הבעיה?

לצערי איני מתמצא כל כך במחלות דגים, וניתן לפנות אולי לד"ר עדי גנץ מהרצליה שיש לו מרפאה מיוחדת לחיות בית אקזוטיות.

אני מפחדת שעיקור הכלבה שלי יגרום לירידה באנרגיה שלה. האם זה קשור? ומהן עלויות העיקור?

עיקור לא בהכרח ישנה את האנרגיה למשחק של הכלבה. אפשר, אגב, לתת זריקה של שתל הורמונלי המדכא את מערכת המין לתקופה של חצי שנה, ללא תופעות לוואי לא רצויות או חשש לנזק. השתל יתן לכם הדמייה של המצב לאחר העיקור ותוכלו להחליט. עלויות עיקור יכולות לנוע בין 550 ¤ לכלבה קטנה מאד, עד 1000 ¤ לכלבה מגזעי ענק, תלוי כמובן באיזו מרפאה שואלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully