וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מכחיש: "לא מתכוון לפרוש מהממשלה"

פנחס וולף

15.2.2010 / 17:21

יו"ר ישראל ביתנו דחה את הפרסומים, לפיהם מפלגתו מתכננת לפרוש בקרוב מהקואליציה. לדבריו, "אנחנו האחרונים שנפרוש. זו קואליציה יציבה ובין הבודדות שתוציא את ימיה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

שר החוץ אביגדור ליברמן הכחיש היום (שני) את הדיווחים, לפיהם מפלגתו ישראל ביתנו מתכוונת לפרוש בקרוב מהקואליציה. "ראיתי פרסומים על כך שליברמן פורש", אמר שר החוץ בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו. "זה שילוב של שקרים וסילופים. אין לנו שום כוונה לפרוש, לא בעוד 15 חודשים ולא בעוד 30 חודשים. אנחנו האחרונים שנפרוש. זו קואליציה יציבה ובין הבודדות שתוציא את ימיה".

לדברי ליברמן, טענתו של העיתונאי נחום ברנע, לפיה ליברמן הוא איש קפריזי שלא האריך ימים באף תפקיד בו כיהן עד כה, היא "דוגמה קלאסית של שקרים והתנשאות. גם אם זו קפריזה, אני מעדיף להיות עם הקפריזות שלי, ושהאלוף יכתוב את השקרים שלו. אני רוצה להרגיע שאין לנו שום כוונה לפרוש, ומעולם לא החלפתי את העקרונות שלי בכיסאות. יש קווי יסוד לממשלה. הצטרפנו על בסיס קווי היסוד. ההסכם הקואליציוני שלנו מאוד ברור וכל עוד לא השתנה - אין לנו שום כוונה לפרוש".

ליברמן התייחס גם להצעת החוק, לפיה תינתן זכות הצבעה לכנסת לישראלים שמתגוררים בחו"ל. לדברי ליברמן, השם "חוק היורדים", הוא חלק מניסיון להציג מצג שקר ולרמות את הציבור. "אני רוצה לדבר על עובדות: יש 11 אלף סטודנטים ישראלים הלומדים באנגליה, הונגריה איטליה במיוחד בתחום רפואה ומשפטים. אגב, סטודנט אחד נסע ב- 72' לארה"ב, חזר ב- 1973, ב-1974, שוב חזר ללמוד. ב-1976 הוא חזר לארץ וב-1977 הוא לא הצביע לכנסת. שמו הוא בנימין נתניהו. יש כ-2000 מרצים שנמצאים בכנסים או בשנת שבתון. כל חודש יוצאים מהארץ 3,500 ישראלים לחו"ל", אמר ליברמן.

"אנחנו עם שמטייל. יש גם הרבה חיילים משוחררים שנוסעים לטיול, וכמעט בכל יום יש 85 אלף ישראלים השוהים בחו"ל בכל מיני סיבות. אנחנו מדברים על 100 אלף ישראלים שחיים בארץ ונלחמים בארץ אך לא יוכלו להצביע. ולהיפך, מחבל שהורשע בפעילות נגד ישראל ויושב בכלא, יש לו זכות להצביע" אמר ליברמן. "אנחנו מדברים על הידוק הקשר עם קהילות יהודיות. עם קהילה הכי גדולה בעולם. רק שליש ממנה שומר קשר עם הארץ. רובם לא ביקרו בארץ והם לא מציינים שום חג יהודי, ואנחנו מדברים על זה כסכנה דמוגרפית אמיתית ואנחנו פונים להם שיעזרו לנו", הוסיף.

"לכן כל ההסתה הפרועה והניסיון לעוות את מטרת החוק ולדבר בלי להכיר נתונים זה", אמר ליברמן. "אני רוצה לחזק ולשמר את הקשר. אני לא רוצה שתהיה תחושה לאף ישראלי ויהודי שהוא לא רצוי. יש פה הרבה ניסיון לפגוע בישראל ביתנו ולהשחיר את פניה". ליברמן אמר כי לא ידוע לו שראש הממשלה הקפיא את היוזמה. "אנחנו בהתדיינות עם שר המשפטים ובהסכמה דחינו את זה לשבוע", אמר.

ליברמן התייחס גם לנושא הוויזות עם אוקראינה. "התחלנו בתהליך של ביטול ויזות מאוקראינה אחרי שהצטבר ניסיון של יותר משנה על ביטול ויזות מרוסיה", אמר. "לפני ביטול הוויזות היו 176 אלף תיירים מרוסיה, היום יש 440 אלף תיירים". לדברי ליברמן, "כל 100 אלף תיירים זה 4,000 מקומות הכנסה. לכן כשמדברים על התוספת הזו מדברים על 10,000 מקומות עבודה, על 500 מליון דולר".

ליברמן הוסיף כי בארץ נמצאים בצורה קבועה 20 אלף שוהים בלתי חוקיים מאפריקה, רק חמישה אחוזים מהם מדרפור. "11 אלפי שב"חים הם מהשטחים, כלומר יותר מ- 50,000 איש שוהים בארץ באופן בלתי חוקי. ביקשנו מהמשרד לביטחון פנים לספק נתונים כמה עובדים נשארו באופן בלתי חוקי – מרוסיה נותרו אפס וגם מאוקראינה", אמר. "כשאני קורא את כל המלל יש מאה אחוז דעות קדומות ואפס אחוז עובדות. לכן אני שמח שהממשלה קיבלה אתמול החלטה לפתיחת מו"מ לביטול הויזות. היום שוחחתי גם עם נשיא אוקראינה ואמרתי לו את החלטת הממשלה. הוא אמר שזו מתנה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully