וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאבק על 'חוק היורדים' יכריע את עתידנו"

פנחס וולף

15.2.2010 / 13:48

ציפי לבני וחברי סיעת קדימה ערכו כנס הסברה מיוחד נגד הכוונה לאשר לתושבי ישראל להצביע בחו"ל בבחירות לכנסת. "מי שמצביע קובע עתידם של אחרים – אסור להקל בעוצמת ההחלטה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

המאבק נגד "חוק היורדים" המבקש לאפשר לאזרחי ישראל בחו"ל להצביע בבחירות לכנסת עולה הילוך: סיעת קדימה קיימה היום (שני) כנס מחאה מיוחד במסגרתו השיקה קמפיין תחת הסיסמה "בוחרים רק בישראל". מלבד חברי הכנסת של החברה נטלו חלק באירוע גם ח"כ איתן כבל (העבודה) ונציגי תנועות חוץ פרלמנטריות כדוגמת "אם תרצו".

"נכון שקדימה ארגנה את האירוע הזה, אבל חשוב לומר שהמאבק הזה איננו פוליטי - הוא מאבק ציבורי-ציוני", אמרה יו"ר הקואליציה ציפי לבני. "זה מאבק על מהו להיות ציוני ומי יכול להכריע על עתידה של מדינת ישראל - זה לא נגד היורדים, אלא בעד הזכות של כל ישראלי שחי כאן ותורם לחברה, לבוא ביום הבחירות ולהיות נכון ולשלם את מחיר ההחלטה. אדם שהולך להצביע במדינת ישראל חושב על הילדים שלו ואומר איזו מדינה אני משאיר להם ואיך אני מייצר להם עתיד במדינה עם ערכים, תקווה ועתיד".

לבני הוסיפה עוד ואמרה: "אי אפשר להקל בעוצמת ההחלטות שממשלה מקבלת. זה יכול להיות שלום או חס וחלילה מלחמה. לכל החלטה יש מחיר ומי שמצביע צריך להיות אדם שיודע שבהצבעתו הוא לא קובע עתידם של אחרים. אותם אזרחים שרואים עתידם במקום אחר, אין בליבי עליהם. זה בעיקר מצער אותי. מצער אותי לראות צעירים עוזבים את הארץ כי אין להם תקווה, מצער לראות ישראלים שבוחרים באופציית הדרכון הזר כאופציית מגירה למצבי חירום".

ההתחשבות בשיקולים אלקטורליים - צינית

בתגובה לטענות לפיהן התנגדותה של קדימה לחוק נובעת משיקולים אלקטוראליים אמרה לבני: "כל הרעיון שעושה חישובים שאם נרחיב את ההצבעה זה יוכל לחזק מפלגה פוליטית זו חשיבה צינית שאיננה עוסקת בערכים שהמפלגות הללו מתיימרות לייצג – מפלגות שמדברות על נאמנות וציונות, מבקשות פתאום לקבוע שמי שלא עושה את הדבר הבסיסי ביותר (לגור בארץ – פ.ו) נביא להם את הקלפיות כדי שיהיה להם קל לקבוע את עתידנו. הרבה יותר קל לקבל את ההחלטות הגורליות האלה כשאתה לא רואה מול עיניך את המחיר - את המאבק התחלנו עוד כששמענו את הציוץ הראשון ולא בדקנו את מי זה יחזק. זה עניין עקרוני".

בקדימה אופטימיים באשר לאפשרות לסכל את החוק: "שמחתי לשמוע שנתניהו התחיל לגמגם ולהתקפל. זה עובד כך שקודם יש קודם מסיבת עיתונאים וכותרת. זה מתחיל בדרך כלל מאיזו קומבינה, וברגע שיש קצת לחץ ציבורי מתחילים לחשוב איך יוצאים מזה", אמרה לבני.

ח"כ זאב בילסקי העומד בראש מטה המאבק של קדימה בנושא ושימש עד לאחרונה כיו"ר הסוכנות היהודית התייחס גם הוא לכוונת החקיקה ואמר בכנס: "מדובר לצערי על כ-800 אלף ישראלים החיים מחוץ לישראל. החיים בישראל לא קלים, ישראל היא מדינה דמוקרטית ואנו מצביעים וקובעים בהצבעה שלנו האם המדינה הולכת לתהליך של שלום או של מלחמה. הצבעה זו זכות שמגלמת הרבה מחויבות ואחריות - ולשאת באחריות יכול רק מי שגר במדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רק מופז לא מתנגד

שלא במפתיע, מי ששובר גם הפעם את ההגמוניה במפלגת קדימה בסוגייה הוא הטוען לכתר ח"כ שאול מופז שביקש להביע עמדה "מאזנת", כהגדרתו: "אני נגד החלטות גורפות ונגד החלטה שאומרת שכל מי שחי בחו"ל יכול להחליט לגבי גורלה של מדינת ישראל", הוא אמר ומיד הוסיף כי "מצד שני, בשעה שאזרח ממלא את כל מחויבויותיו למדינת ישראל, הוא עושה מילואים כל שנה, ילדיו משרתים בצה"ל, איננו יכולים לשלול ממנו את זכות הבחירה. לכן אני בעד החלטה מידתית שמי שכל חייו היה פה ויצא לפרק זמן מוגבל אנחנו לא נוטלים ממנו את זכות הבחירה. יכול להיות שגם אין לו את ה- 1,000 דולר לטוס להצביע", אמר מופז.

  • עוד באותו נושא:
  • קדימה
  • חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully