וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: נאט"ו בדרך לשלוט על מעוז טליבן

טליה שחר

15.2.2010 / 14:04

הכוחות הבינלאומיים קרובים להשיג שליטה מלאה על העיר מרג'ה שבמחוז הלמנד באפגניסטן. עם זאת, התקדמות הכוחות בשטח מתעכבת עקב היתקלות במטעני צד רבים

הכוחות הבינלאומיים באפגניסטן קרובים להשיג שליטה מוחלטת על מעוז הטליבן באזור מרג'ה שבמחוז הלמנד, כך מסרו היום (שני) גורמים בצבא אפגניסטן. ההשתלטות על מרג'ה נמצאת במוקד היום השלישי ללחימה, במבצע הצבאי הגדול ביותר באפגניסטן מאז נפילת הטליבן ב-2001.

עד כה נהרגו לפחות 12 אזרחים אפגנים ושני חיילי נאט"ו במבצע "מושתראק". מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן הגנרל סטנלי מק'קריסטל התנצל על הירי שגרם אתמול למותם של 10 בני משפחה אחת. מק'קריסטל הורה על השהיית שימוש במטולי רקטות עד לסיום חקירת המקרה.

"הכוחות השתלטו על כמעט כל האזורים במרג'ה ונאד עלי", אמר אחד מפקדי הכוחות בשטח לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הטליבן עזב את השטח, אך האיום של מטענים מאולתרים נשאר".

מטענים מערכבים

רשת ה-BBC דיווחה כי מספר המטענים המאולתרים הנמצא בשטח הוא גדול יותר ממה שכוחות נאט"ו שיערו, וכי סילוקם מעכב את התקדמות הכוחות. עוד דווח כי ראשי המודיעין של נאט"ו מאמינים כי הטליבן עשוי לחכות מספר ימים עד שיתקוף, כדי לראות אם כוחות נאט"ו ואפגניסטן נשארים או עוזבים. אך מפקדים בנאט"ו מתעקשים שיש להם מספיק כוחות לאבטח את האזור, וכי בכוונתם להביא בקרוב מאות שוטרים אפגנים כדי לבסס מחדש את שליטת הממשלה האפגנית.

כ-15,000 חיילים אמריקאים, בריטים ואפגניים החלו ביום שבת בהסתערות על האזור, הנמצא מזה שנים רבות בשליטת חמושים וסוחרי סמים, במסגרת המבצע הגדול ביותר של נאט"ו מאז 2001. זהו המבחן הראשון למדיניות הנשיא האמריקאי ברק אובמה באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully