וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הכסף לרשות משמש לתביעות קצינים"

פנחס וולף

15.2.2010 / 12:03

שר החוץ התבטא נגד הרשות הפלסטינית וראשיה בדיון שקיימה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "חלק גדול מהדה-לגיטימציה בעולם נעשה על ידי הרשות הפלסטינית. רוב העתירות נגד קצינים ממומן על ידי הרשות וביוזמתה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

שר החוץ אביגדור ליברמן תקף היום (שני) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת את הרשות הפלסטינית והאשים אותה ואת ראשיה בהתנהלות מזיקה והרסנית לתהליך השלום: "חלק גדול מהדה-לגיטמציה שנעשה לישראל בעולם נעשה על ידי הרשות הפלסטינית. חלק ממומן על ידי כספים שאנחנו מעבירים לפלסטינים ורוב העתירות נגד קצינים ובכירים בעולם ממומן על ידי הרשות הפלסטינית וביוזמתה".

ליברמן הוסיף ואמר בדיון: "נשאלת השאלה את מי הרשות הפלסטינית מייצגת: אבו מאזן לא מייצג את עזה, החמאס שולט שם, ומכיוון שנדחו כבר הבחירות ברשות שלוש פעמים, לא בטוח אם הוא מסוגל לספק את הסחורה במו"מ".

לשאלות חברי הכנסת בנושא המשא ומתן אמר ליברמן: "אין לי אמון במי שמגיש תביעה על פשעי מלחמה נגד ציפי לבני או נגד בכירים אחרים ישראלים. בכל שיחה של הפלסטינים עם גורמים בינלאומיים הם מתחילים את השיחה בכך שהם לא מאמינים בכנות של כוונותינו – אני לא מאמין בכנות שלהם לאור החרמות שהם יוזמים על מוצרים ישראלים והגשת התביעות".

"עלינו לבחון כחברה האם אנחנו מוכנים לקבל תנאי משחק כאלה, שינהלו איתנו מצד אחד מו"מ מדיני ומצד שני יקדישו חלק ניכר מהמשאבים נגדנו. זה לא מקרה שבמשך 16 שנה לא הושג הסדר, גם כשהיו ממשלות שמאל ומרכז", דברי ליברמן.

לא ניתן להגיע להסדר באמצעות פשרה טריטוריאלית

בתגובה לשאלה אודות הפתרון הראוי בעיניו ליחסי ישראל והפלסטינים אמר שר החוץ: "אין הצעות מרחיקות לכת יותר ממה שהציע ברק בקמפ דייווד - מי שחושב שהוא יכול להגיע לשלום ידי פשרה טריטוריאלית מטעה את עצמו ואת האחרים. הסכסוך הפך בשנים האחרונות, משנות ה-80 ובעיקר בתחילת שנות ה-2000, לסכסוך דתי. ככזה - אין אפשרות להגיע להסדר באמצעות פשרה טריטוריאלית. לכן ההצעות של לבני ואולמרט באנאפוליס לא יכולות להביא לשלום"

הוא סיכם ואמר: "סכסוכים מן הסוג הזה אין בהם פתרון של זבנג וגרמנו, אי אפשר לפתור אותם באמצעות פשרה טריטוריאלית. היום כשכל המזרח התיכון בוער בגלל הג'יהאד העולמי – בתימן, בעירק, במעוזי החיזבאללה - מי שנוטע אשליה שאפשר להגיע להסדר בצ'יק צ'ק באמצעות פשרה טריטוריאלית פשוט זורע בציבור אשליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully