וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: "ישראל מייצגת את התקווה"

15.2.2010 / 10:43

רמטכ"ל ארה"ב מייקל מאלן ועמיתו הישראלי קיימו אירוע הצדעה מיוחד למשלחת הישראלית להאיטי. מאלן: "האנושות גאה בכם". אשכנזי: "גאה להיות מפקדו של צבא שאלה חייליו וקציניו"

הרמטכ"ל האמריקאי האדמירל מייקל מאלן פתח היום (שני) את ביקורו בישראל בקבלת פנים צבאית רשמית בקריה בתל אביב. לאחר הטקס, נפגש מאלן לבקשתו עם חברי המשלחת הישראלית שיצאה להאיטי והקימה במקום בית חולים שדה. באירוע הצדעה מיוחד שקיים עם הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי פנה מאלן לנוכחים ואמר: "רציתי להביע את הערכתי לכם – אתם מייצגים את התקווה בתוך הטרגדיה הקשה שחוו תושבי האיטי. יצרתם תקווה ועתיד עבור אותם אנשים – האנושות גאה בכם. תושבי האיטי הם אנשים מדהימים והם בתקופה מלאת אתגרים ואני מקווה שגם לאחר שהאורות והמצלמות ייכבו – הקהילה הבינלאומית תירתם לטובת שיקומה ועתידה של האיטי".

מאלן סיפר כי נפגש עם אשכנזי לארוחת צהרים בבריסל שעה שהמשלחת הישראלית התמקמה בהאיטי על מנת להעניק סיוע לנפגעים: "אכלנו צהרים כחברים טובים כשהייתי בהאיטי וכשהוא דיבר עליכם החדר הוצף בגאווה", תיאר מאלן. "הוא לא הצליח לבטא את גאוותו במילים. הוא לא יגיד לכם את זה, אבל כך הוא הרגיש".

אשכנזי מצדו הגיב לתשבוחות ואמר: "אני גאה להיות מפקדו של צבא שאלה חייליו וקציניו – הצבא האמריקאי סייע רבות למשלחת הישראלית בהאיטי. זה היה הרעיון של אדמירל מאלן להיפגש אתכם וזה כבוד עבורנו. אנו מעריכים את שיתוף הפעולה האמריקאי. איננו מתבלבלים מי באמת מתמודד עם הקשיים הרבים בהאיטי אך היינו גאים לעמוד כתף אל כתף עם הצבא שלך", דברי אשכנזי.

בהמשך היום צפוי האדמירל מאלן להיוועד עם שר הביטחון אהוד ברק ולדון איתו בסוגיות שיתוף הפעולה הבטחוני בין ישראל וארה"ב – כאשר על פי ההערכות בראש סדר היום תעמוד סוגיית הגרעין האירני וההתמודדות עם האיום מטהרן. כמו כן צפוי היום מאלן לסייר במוזיאון יד ושם בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully