וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממ"י: על ה"יורדים" שלנו

יהושע סובול

15.2.2010 / 7:34

ההצעה להעניק זכות בחירה לישראלים שהיגרו לארצות אחרות היא רעיון מצוין שעשוי לחסוך למדינה ממון רב. קצת סבלנות, ותבינו למה. בערב יום העצמאות של שנת 2007 פורסמו בעיתונות הישראלית נתונים על הירידה מהארץ. מפרסומים אלה התברר כי כ?20 אלף אזרחים ישראלים מהגרים מדי שנה לארצות זרות. חשבון פשוט מראה כי במשך כל שנות קיום המדינה יותר ממיליון ישראלים העבירו את מרכז חייהם לארצות אחרות. כלומר, אחד מכל שישה או שבעה ישראלים חי בחו"ל. חשבון פשוט מראה כי הכוח האלקטורלי של המהגרים מישראל לארצות זרות עשוי להגיע ל?15 מנדטים.

זכות הבחירה במשטרים דמוקרטיים כוללת, כידוע, את הזכות לבחור ולהיבחר לבית המחוקקים של המדינה. אם הכנסת תאשר את זכותם של המהגרים מישראל לקחת חלק בבחירות, היא עשויה לאשר בד בבד עם זאת את זכותם להיבחר לכנסת.

הזכות להיבחר מתורגמת בדמוקרטיה שלנו לזכות להקים מפלגה שרצה בבחירות לכנסת. חברו את הזכות הזאת לחוק השבות - שמעניק אוטומטית אזרחות וזכות בחירה לכל יהודי שמגיע ארצה ויכול מיד עם קבלת האזרחות הישראלית לחזור לארץ מוצאו - ותקבלו מפלגה שיכולה להגיע בקלות ל?20 מנדטים. בעצם, למה 20? 25.

בעזרת קצת דמיון תוכלו לצייר לעצמכם מפלגת מהגרים ישראלים - נקרא לה ממ"י - אשר מצעה תובע ממדינת ישראל לממן את לימודיהם של ילדי המהגרים הישראלים עד גמר לימודיהם בקולג'.

אפשרות הזויה? לא אם המפלגה הזאת מכניסה לכנסת 20 ח"כים שמוכנים להצטרף לכל קואליציה שראש ממשלתה יהיה מוכן לשלם לממ"י את המיליארדים הדרושים למימון החל"ם (חינוך לילדי מהגרים). במערכת הבחירות ממ"י תוכל לפנות גם לעשרות אלפי הישראלים - כ?40 אלף בשנה - שמתכננים או חולמים להגר מהארץ. הסיסמה תהיה: "דאג לעתיד ילדיך! הצבע ממ"י והבטח להם חינוך חינם בקולג' אמריקני בלי בזבוז הזמן היקר והסיכון הכרוכים בשירות בצה"ל!".

דברים לא הזויים

אם עדיין לא שמתם לב, בקואליציה הנוכחית כבר יושבת מפלגה כזו שמקבלת מיליארדים לחינוך ילדים וילדות שמובטח להם פטור מסכנת השירות בצבא, כך שהדברים לא כל כך הזויים כמו שהם נשמעים.

מי שעוד לא השתכנע למה כדאי לנו להעניק זכות בחירה לפזורה הישראלית בארצות הגולה, שיחשוב על יתרון נוסף. עם ממ"י בממשלה נוכל, לפי המפתח הנוכחי, להתהדר בעוד 15 שרים דוברי אנגלית, צרפתית וגרמנית רהוטות. מאחר שהח"כים והשרים של מפלגת המהגרים הישראלים יושבים ממילא בחו"ל, לא נצטרך לממן להם טיסות במחלקת עסקים וגם לא שהות במלונות שעולים אלפי דולרים ללילה.

הח"כים והשרים האלה יוכלו גם להמשיך להתגורר בארצות הגולה. את נאומיהם יישאו ביו?טיוב, קריאות ביניים יעבירו בטוויטר, ובנוגע להצבעות? הם פשוט יסמסו.

בהמשך אולי נוכל ליהנות מרם עמנואל בתור שר החוץ שלנו, מג'ורג' סורוס בתור שר האוצר ומברנאר אנרי?לוי בתפקיד שר התרבות. הרבי מלובביץ' יוכל כמובן לכהן כראש הממשלה שלנו, כי חסידיו טוענים שהוא עדיין חי, אבל גם אם הם טועים - לא נורא. כמו שזה נראה - התפקיד הזה בין כה וכה לא כל כך חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully