וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: במהלך כהונתי נוהל המו"מ הרציני ביותר

14.2.2010 / 21:17

לדברי רה"מ לשעבר, ישראל והרשות הפלסטינית היו קרובות בתום כהונתו להסדר קבע. על המו"מ עם סוריה: "הייתי במרחק שעות מפגישה עם שר החוץ הסורי"

תאגיד כאן

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס אמש (ראשון) למשא ומתן שנוהל בתקופתו עם הפלסטינים. במפגש של המועדון העסקי-אקדמי באוניברסיטת תל אביב אמר אולמרט: "בתקופת כהונתי קוים המו"מ הרציני ביותר. ממשלת ישראל בראשותי הציעה למנהיג המייצג של העם הפלסטיני הצעה לפיה יש סיכוי להגיע להסדר".

"אמרתי שנים עוד לפני שהייתי ראש ממשלה כי פתרון בקווי 1967 הוא הפתרון, כולל חלוקת ירושלים", הבהיר אולמרט בנאומו. "הפתרון הזה משאיר בידי ישראל את כל מרכזי האוכלוסייה הגדולים. ישראל עלולה למצוא עצמה בסופו של דבר מול חזית עולמית עוינת".

"אני מאמין שהממשלה הנוכחית רוצה להגיע למצב של שלום", הוסיף ראש הממשלה לשעבר. "אני לא משוכנע שהדרך שלהם תהיה הדרך שלי, אבל מבחינתי אין פתרונות אחרים זולת ההצעה שממשלתי הציעה לפלסטינים. לא ראיתי במו"מ עול שיש להתחמק ממנו באופן אלגנטי".

ראש הממשלה לשעבר גם קרא לחדש את המו"מ העקיף עם סוריה. לדבריו, "הדרך הנכונה ביותר לנצל את המשא ומתן היא להיעזר בשירותיה הטובים של הטורקיה. אני יודע שיש כאלה, וגם אני, שלא אהבו את התבטאויותיו של ראש הממשלה הטורקי, אבל לישראל יש אינטרס ראשון במעלה לחדש את המו"מ עם סוריה. הטורקים שימשו מתווכים הגונים ויעילים והביאו את המגעים הבלתי ישירים עד למרחק כמה שעות ביני לבין שר החוץ הסורי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully