וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון: ירינו לעבר מטוסים ישראליים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2010 / 21:24

הסלמה בצפון? צבא לבנון טוען כי שיגר הערב טילים נגד 4 מטוסי קרב ישראליים שחדרו בגובה נמוך לשטח המדינה וטסו מעל בקעת הלבנון. דובר צה"ל סירב להתייחס לדברים

צבא לבנון שיגר הערב (ראשון) מספר טילים נגד מטוסים לכיוונם של ארבעה מטוסי קרב ישראליים שחדרו בגובה נמוך לשטח האווירי של לבנון. כך הודיע דובר מטעם צבא לבנון. "הכוחות ביצעו ירי לעבר ארבעה מטוסים של ישראל שטסו מעל דרום המדינה, מעל לשטח הכפר חאצביא, הרי השוף ובקעת הלבנון", נאמר בהודעת הצבא. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים: "איננו מתייחסים לפעולות חיל האוויר או לשמועות בעניינן".

האירוע הערב מצטרף, לכאורה, לשורת אירועים נוספים של התחממות בגבול ישראל-לבנון. ראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי אמר בשבוע שעבר כי הוא מודאג מ"הסלמת האיומים המסוכנים" של ישראל על המזרח התיכון. חרירי אמר כי מטוסים ישראליים נכנסים למרחב האווירי של לבנון מדי יום, וכי הוא חושש ממלחמה עתידית נוספת עם ישראל.

"אנו שומעים איומים רבים מצד ישראל מדי יום, ולא רק איומים. אנו רואים מה קורה על פני השטח ובשטח האווירי שלנו ומה קורה כל הזמן בחודשיים האחרונים – מדי יום אנו רואים מטוסים ישראלים נכנסים לשטח האווירי שלנו. זה מצב שהולך ומחמיר, והוא מסוכן מאוד".

חרירי אף הצהיר כי לבנון מאוחדת וכי ממשלתו תעמוד לצד חיזבאללה במלחמה מול ישראל. "אני סבור כי הם חושבים שיהיה פילוג בלבנון אם תהיה מלחמה נגדנו. ובכן, לא יהיה פילוג בלבנון. אנו נעמוד מול ישראל. אנו נעמוד עם אנשינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully