וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור תאלץ לוותר על כס היו"ר

אתי אפללו וליאור זנו

14.2.2010 / 16:10

יו"ר רשות ניירות ערך, זהר גושן, פרסם חוות דעת לפיה מאור לא יכולה להגיש מועמדות ליו"ר לאומי ע"פ תקנון הבנק. חוות הדעת עשויה לסתום את הגולל על ניסיונותיה של מאור להתמנות לתפקיד

רשות ניירות ערך, בראשותו של פרופ' זהר גושן, העבירה לבנק לאומי את התייחסותה בנוגע לשאלה האם ניתן לצרף מועמדים נוספים לתפקיד היו"ר שיעלו להצבעה באסיפה הכללית של בעלי המניות בחודש מארס. הרשות טוענת כי על פי הקריטריונים המופיעים בתקנון של הבנק עצמו, מאור לא יכולה להגיש את מועמדותה לתפקיד.

גושן ציין כי "אם חפצה מאור להיבחר - עליה לכנס אסיפה חדשה, ובה לתת הזדמנות לכל בעלי המניות להציע מועמדים". משמעות הצהרה זו הינה שרשות ני"ע - בדומה ליועמ"ש שמתנגד למינויה של מאור ליו"ר דרך ועדת המניות - חוסמת את הדרך השנייה בה נקטה מאור לשם המינוי - הגשת מועמדות דרך דירקטוריון הבנק.

"נושא רצונה של גליה מאור להתמנות ליו"ר בנק לאומי כלל לא עלה בשיחתה עם זוהר גושן ואני יודע זאת בוודאות", אמר הבוקר גורם המקורב לבנק לאומי. "לו היה להם מה להסתיר, כנראה שלא היו נפגשים במקום ציבורי כמו בית קפה". הדברים נאמרו בעקבות הפרסומים כי גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי וזוהר גושן, יו"ר הרשות לניירות ערך, נפגשו בשבוע שעבר בתל אביב.

פגישתם של מאוד וגושן עוררה תהיות בשל העיתוי הנוכחי - הצגת מועמדותה השנויה במחלוקת של גליה מאור ליו"ר הבנק. על פי החוק, מאחר שמועמדותה של מאור הועלתה מטעם המדינה (באמצעות ועדת המניות של הבנק), היה עליה לשאת בתקופת צינון של שנתיים טרם היכנסה לתפקיד. לפני מספר שבועות מצאה מאור ככל הנראה את הפתרון המשפטי לתסבוכת והציעה את עצמה באופן פרטי לתפקיד - כבעלת מניות.

בשאלת מינויה של מאור עתיד להכריע רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים. בנק ישראל תומך באופן לא רשמי בעמדתם של משרדי האוצר והמשפטים, שלפיה מאור זקוקה לצינון. עם זאת, דרישת הצינון כנראה לא תהווה עילה לפסילתה של מאור, מאחר שהיא הציעה את עצמה - הליך מינוי שאינו מחייב כלל צינון. לפיכך, ההתלבטות של בנק ישראל אם לאשר את מינויה של מאור לדירקטורית בבנק כנראה לא תעסוק בשאלת הצינון, אלא בשאלה אם ראוי כי מאור תמונה ליו"ר לאחר כ-15 שנה בתפקיד מנכ"ל הבנק.

מדוברות בנק לאומי נמסר כי "מדובר בפגישה עסקית רגילה, כמוה היו רבות לפני ויהיו גם רבות אחרי". מהרשות לניירות ערך נמסר כי "איננו מגיבים על פגישות שמקיים יו"ר הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully