וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיריות עתרו לבג"צ: לעצור את ייקור המים

עומר רבין

14.2.2010 / 17:48

מרכז השלטון המקומי הגיש עתירה נגד העלאת התעריפים: "מדובר בגזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה - אי אפשר להתקיים ללא מים". העיריות מוחות גם על העלאת תעריפי המים למוסדות ציבור ב-108%

מרכז השלטון המקומי עתר היום (ראשון) לבג"ץ, נגד החלטת הממשלה לעלות את תעריפי המים. ברשויות טוענים כי ההעלאה אינה מידתית ונעשתה באופן שאינו שקוף. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר עם הגשת העתירה: "מחירי המים התייקרו באופן שערורייתי. מדובר בגזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. אי אפשר להתקיים ללא מים. בימים אלה, כאשר קיצוצי התקציב ניחתים על הרשויות המקומיות ופוגעים בהכנסותיהן, יאלצו הרשויות להעלות את מחירי המסים, כדי לממן את עלות ייקור המים לצריכה במוסדות".

ברשויות המקומיות נחושים לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לעצור את הייקור החד במחירים שנכנס לתוקפו ב-1 בינואר. שיעור הייקור לצרכנים הפרטיים נאמד בכ-40% בעוד תעריפי המים למוסדות ציבור הועלו בלא פחות מ-108%. לטענתם, יש בצעדים אלה משום פגיעה בזכות הבסיסית של כל אזרח למצרך קיומי.

"אסור לנו לאפשר השתוללות של פקידים קהי חושים שנמצאים ברשות המים. אנחנו בטוחים כי בית המשפט קשוב לרחשי הציבור ולזעקת העם שאינו יכול לממן את מחירי המים, ויפסוק לטובתנו", טען בוחבוט.

בשלטון המקומי הזהירו כי הייקור במחיר המים בשילוב עם הקיצוצים הצפויים בתקציבי הרשויות עשויים לחייב את העיריות והמועצות המקומיות להעלות את שיעורי המס כדי לממן את התוספת במחירי המים. במטרה למנוע את הצעד, טוענים שם, גובש צוות חירום מיוחד אשר פועל לצד המישור המשפטי גם במישורים חברתיים ופוליטיים אחרים לשינוי ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully