וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: כוחות נאט"ו נתקלים בהתנגדות

טליה שחר

14.2.2010 / 14:53

מורדי הטליבן במחוז הלמנד שבאפגניסטן מגלים התנגדות עזה מול כוחות נאט"ו, ביום השני למבצע הצבאי הנרחב באזור. על פי הערכות, מאות חמושים מסתתרים במוקדי אוכלוסייה אזרחית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאלי)

תנועת כוחות נאט"ו במחוז הלמנד שבאפגניסטן הואטה היום (ראשון) עקב היתקלות במוקשים ובצלפים, כך מסרו גורמים ביטחוניים. חיילי נחתים אמריקאים הובילו את ההתקפה במרג'ה, עיר בת 80,000 תושבים במרכז עמק נהר הלמנד, כשהם מפנים את מטעני הצד המאולתרים מהדרך. גורמי ביטחון מסרו ל-CNN כי אינם יודעים כמה לוחמי טליבן נותרו, אך הם מעריכים כי ישנם לפחות כמה מאות המסתתרים בתוך האוכלוסיה האזרחית.

כ-15,000 חיילים אמריקאים, בריטים ואפגניים החלו אתמול בהסתערות על האזור, הנמצא מזה שנים רבות בשליטת חמושים וסוחרי סמים, במסגרת המבצע הגדול ביותר של נאט"ו מאז 2001. זהו המבחן הראשון למדיניות הנשיא האמריקאי ברק אובמה באפגניסטן.

אתמול נהרגו חייל בריטי וחייל אמריקאי. "נתקלנו בהרבה אש צלפים", אמר לארי ניקולסון, מפקד הנחתים במחוז הלמנד. לדבריו, כלי רכב לסילוק מטענים "פוצצו הרבה מטענים מאולתרים ומצאו מאות מטענים שהסוללות שלהם נגמרו". מטעני הצד המאולתרים הם הגורם העיקרי למוות של חיילים זרים ואפגניים הנלחמים נגד הטליבן.

משכנעים את הטליבן להיכנע

קציני נאט"ו וחיילים אפגניים עורכים פגישות עם מנהיגי שבטים מקומיים כדי שישכנעו את לוחמי הטליבן להתפרק מנשקם ולהיכנע. בנוסף, נאט"ו מתכוון לשגר לאזור מאות שוטרים אפגניים שיאבטחו את האזורים שנוקו, כך דווח ב-BBC. מטרת הארגון היא להשתלט על מרג'ה והאזורים שמסביבה בהקדם האפשרי, ואז להביא סיוע לתושבים.

המבצע, הנקרא מושתראק – ביחד, הוא ההתקפה הגדולה ביותר במדינה מאז נפילת הטליבן ב-2001. הוא החל בשבת בבוקר כש-15,000 חיילי נאט"ו הוטסו למרכז מחוז הלמנד. הכוחות האמריקאיים מתמקדים בעיר מרג'ה ו-4,000 החיילים הבריטיים מתמקדים באזור נאד עלי. כמו כן, לוקחים חלק במבצע כוחות אפגניים, קנדים, דנים ואסטונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully