וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקם ועדה שתחקור פרשות השחיתות ברשות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2010 / 14:30

יו"ר הרשות הפלסטינית הורה על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את פרשת השחיתות והמין שנחשפה השבוע, בה מעורב ראש לשכתו. בוועדה יהיו חברים בכירים בפתח

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הורה (ראשון) על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את פרשת השחיתות והמין שנחשפה השבוע, בה מעורב ראש לשכתו של אבו מאזן, רפיק אל-חוסייני. בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית נמסר, כי בראש ועדת החקירה יעמוד מזכיר הוועד המרכזי של פתח אבו מאהר רנים ויהיו בה חברים בכירי פתח עזאם אל-אחמד ורפיק א-נתשה. הוועדה תגיש את המלצותיה בתוך שלושה שבועות. עד אז יושעה אל-חוסייני מעבודתו.

בשבוע שעבר חשף הממונה לשעבר על המלחמה בשחיתות במנגנוני המודיעין הפלסטינים, פהמי שבאנה, מסמכים וצילומים שמהם עלה כי בכירים ברשות שלשלו לכיסם מיליוני דולרים מכספים שנתרמו לרשות ממדינות אירופה. בנוסף הוצגה קלטת וידאו שבה נראה רפיק אל-חוסייני, ראש לשכתו של אבו מאזן, כשהוא מקיים "ראיון עבודה" בחדר המיטות עם מזכירה מיועדת ומכפיש את אבו מאזן ואת יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת.

אתמול האשים שבאנה את בכיר פתח עזאם אל-אחמד, בגניבת 2.7 מיליון דולר מקופת הרשות. טען לטענתו, אל-אחמד ואחיו, עלאם אל-אחמד, גנבו את הכסף בטענה כוזבת לפיה קנו בכסף זה חלקת אדמה בשם "חברת הקרקעות הקדושות". הוא הוסיף ואמר כי מאוחר יותר התברר כי בעל החלקה מת מזמן. בראיון לתחנת טלוויזיה קרא שבאנה ליו"ר הרשות אבו מאזן להעמיד לדין את החשודים בשחיתות עד 1 במרץ אחרת יחשוף פרשות נוספות "שיפילו את שלטונו של אבו

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, הורה לכלי התקשורת בעזה שלא לפרסם את קלטת הווידאו שבו נראה אל-חוסייני במצב אינטימי עם אישה. העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח אתמול כי כלי התקשורת הכפופים לחמאס, כגון תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא", והעיתונים "א-ריסאלה" ו-"פלסטין", נמנעו מפרסום הקלטת המביכה. בארגון פתח ברכו על החלטתו ה"נבונה" של הניה שכן "שידור הקלטת פוגע באינטרס הפלסטיני העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully