וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן על "חוק היורדים": מי שחי פה יצביע

14.2.2010 / 12:18

הצעת "חוק היורדים" תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. שרים בימין נוטים לתמוך בהצעה בעוד שבסיעת מפלגת העבודה אומרים בבירור: "נתנגד"

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לקיים היום (ראשון) דיון בהצעת "חוק היורדים", שאמור לאפשר גם לישראלים שירדו מהארץ להצביע בבחירות. עוד לפני הדיון הביעו מספר שרים ממפלגת העבודה התנגדות נחרצת להצעת החוק. בימין לעומת זאת, ממשיכים להביע תמיכה בהצעה.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ אמר כי "צריך להיות זהירים בנושא ולא לאפשר באופן גורף לישראלים בחו"ל להצביע. ההסכם הקואליציוני קובע, שיחוקק חוק שיאפשר זאת אך שהדבר ייעשה בתנאים שיוסכמו על סיעות הקואליציה".

שר הרווחה יצחק הרצוג (עבודה) הודיע כי סיעתו החליטה להתנגד להצעת החוק. לדבריו, "סיעת העבודה החליטה להתנגד לחלוטין להצעת החוק. למי שלא חווה את החזון הציוני באופן יומיומי קשה לשפוט בצורה נאותה מה שצריך להיות. אי אפשר להתעלם מכך שמדינת ישראל היא בעלת מאפיינים ייחודיים וזה לא נכון לתת סוג של הקלה למי שבחר לא להיות שותף".

חוק מיותר לחלוטין

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (עבודה) אמר כי "החוק הזה מיותר לחלוטין. כל הנושא יוצר גלים שליליים. הקריטריון ברור: מי שחי במדינה, יצביע בה מי שבחר לחיות במקומות אחרים לא יצביע".

השר מיכאל איתן (ליכוד) המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור, אמר כי הצעת החוק מהווה מימוש האזרחות של הישראלים היורדים. לדבריו, "צריך להגיע לפשרה שתשקף את העובדה שלאזרחים יש זכות להצביע. כמו שמדינת ישראל מביאה קלפיות לבתי הסוהר כדי לאפשר לאסירים להצביע לא יקרה כלום אם תינתן אפשרות לישראלים בחו"ל להצביע. זה מימוש האזרחות ואמירה ברורה שאנו רואים אותם כאזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully