וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים למות חרירי: "לבנון דורשת צדק"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2010 / 13:37

ברחבי לבנון נערכו היום עצרות לציון חמש שנים לחיסולו של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי. הבן סעד ביקש להפסיק את מעשי הרצח והבטיח להדק את הקשרים בין לבנון לסוריה

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, אמר היום (ראשון) בעצרת לציון חמש שנים לחיסול אביו, רפיק חרירי כי לבנון דורשת צדק: "חמש שנים חלפו ואנחנו עדיין מתכנסים כאן כדי לדרוש צדק ואמת כדי שמעשי הרצח ייפסקו". הוא הוסיף ואמר כי "כפי שב-2005 הייתה האחדות הלאומית הדרך היחידה להגן על לבנון, גם היום אין דרך אחרת בלתה". הוא הבטיח בנאומו גם להדק את הקשרים בין לבנון לסוריה.

העצרת נערכת בכיכר "השהידים" בביירות בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם. לדברי חרירי, "ביקורי ההיסטורי בסוריה הוא בבחינת חלון שפתח עבורי עבדאללה מלך ערב הסעודית. אני בטוח שהחלון עם סוריה יישאר פתוח".

אל "כיכר השוהדא" ואל כיכרות אחרות בביירות הגיעו עשרות אלפי בני אדם כשהם נושאים את דגלי לבנון ואת תמונותיו של רפיק חרירי. בנוסף לסעד חרירי, נשאו דברים בעצרת גם ראש הממשלה לשעבר פואד סניורה, הנשיא לשעבר אמין ג'ומייל ומנהיג "הכוחות הלבנונים" סמיר ג'עג'ע.

"פשע הדור"

ראש ממשלת לבנון לשעבר, פואד סניורה, אמר בנאומו בעצרת כי המקרה הוא "פשע הדור". הוא אמר עוד כי "הפשע פגע בכל הלבנונים אולם למרות זאת אנחנו לא קוראים לנקמה אלא לחשיפת האמת - מי הוא הפושע".

ראש הממשלה סעד חרירי קרא ביממה האחרונה לציבור הלבנוני להגיע בהמוניו לטקסים לציון יום השנה החמישי לרצח אביו. מוקדם יותר היום הניח חרירי פרחים על קבר אביו. כוחות גדולים של צבא לבנון ומנגנוני ביטחון הפנים התפרשו ברחובות ביירות, בכבישים המובילים אל העיר ובכיכרות המרכזיות כדי להבטיח שהעצרות והטקסים יעברו כסדרם.

רפיק חרירי נרצח במכוניתו בפברואר 2005 בעת שמכוניתו נסעה מול מלון בביירות. הפיצוץ גבה את חייהם של 23 בני אדם, ביניהם חרירי עצמו, שומרי ראשו ועוברי אורח, וכמו כן פער מכתש בעומק שני מטרים בכביש. בית דין בינלאומי, אשר מונה בחסות האו"ם ונועד לחקור את נסיבות מותו של חרירי, גילה כי כוחות ביטחון סורים, בסיוע סוכנים לבנונים, היו אחראים לחיסול.

בנו, סעד, זכה בחודש יוני האחרון בבחירות בלבנון ומונה לראש הממשלה. עד להתנקשות בחיי אביו הוא למד מנהל עסקים באוניברסיטת ג'ורג'טאון בארה"ב וניהל את אחד מתאגידי הבנייה הגדולים בעולם, אולם חיסול אביו השפיע עליו קשות והוא החליט לקפוץ לבריכה הפוליטית הלבנונית ולרשת את אביו בהנהגת התנועה. על אף שהביע תמיד עמדות אנטי-סוריות, הוא נועד לפני כחודש וחצי עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק ודן עמו בהידוק היחסים בין המדינות.

עדכון ראשון: 11:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully