וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים מפיצוץ צמיג במפעל בדרום

רמי שני

14.2.2010 / 9:47

שני פועלים שעבדו במפעל "רותם דשנים" מדרום לדימונה נפגעו מהתפוצצות צמיג כלי רכב גדול בעת שניפחו אותו. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יוסף בדלוב, עריכה: גדי וינסטוק)

שני פועלים במפעל "רותם דשנים" שמדרום לדימונה נהרגו הבוקר (ראשון) לאחר שצמיג כלי רכב כבד שניפחו התפוצץ. כוחות רפואיים מקומיים שהוזעקו למקום קבעו את מותם של שני הפועלים שהיו בשנות ה-40 לחייהם. משרד התמ"ת פתח בחקירת התאונה, בסיוע משטרת דימונה.

הפיצוץ אירע בשעה ששני העובדים פעלו לתקן גלגל אחורי ברכב מסוג "יוקלייט" המשמש להעברת משאות כבדים במפעל. "ממה שאנחנו מצליחים להבין, היה פיצוץ בגלגל בשעה שהם ניסו להזיז אותו מהמקום, כתוצאה מכך נפגעו שני הפועלים", סיפר פרמדיק מד"א אדם סלע, "כשהגענו כבר לא היה הרבה מה לעשות, רופא הצוות קבע את מותם של השניים במקום, חוץ מהם איש לא נפגע".

מבדיקה ראשונית של התאונה עולה, כי השניים ביצעו פעולה שגרתית של בדיקת הרכב. "אנחנו עושים בדיקה כזאת שלוש או ארבע פעמים בשבוע לרכבים האלה", סיפר יעקב כחלון סמנכ"ל בכיר במפעל. "האירוע הזה הוא בהחלט נדיר, ועדיין לא הצלחנו להבין כתוצאה ממה נגרם הפיצוץ בצמיג הרכב", הוסיף.

זו התאונה הקטלנית השנייה במפעל בתוך שלושה חודשים. בתחילת חודש נובמבר אשתקד, נהרג נהג משאית בן 35 לאחר שהמשאית בה נהג הידרדרה לתהום בעומק 60 מטרים במפעל. שעה ארוכה פעלו כוחות ההצלה לחלץ את הנהג שנלכד במשאית שהובהל בסופו של דבר במצב אנוש על ידי ניידת טיפול נמרץ לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם בדרך לבית החולים נקבע מותו.

מדובר במפעל להפקת פוספט ולייצור חומצה זרחתית, הממוקם לא הרחק מהקריה למחקר גרעיני. החברה מייצרת פוספטים ודשנים לחקלאות וחומצות לתעשיות המזון והתרופות. החברה מפעילה גם מכרות לכריית פוספטים מסלעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully