וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב בארץ - אירן במרכז הדיונים

יהושע בריינר

14.2.2010 / 7:36

ראש המטות המשולבים מייקל מאלן צפוי להגיע היום לישראל ולדון עם בכירי מערכת הביטחון בנושא האירני. מזכירת המדינה קלינטון תנסה במקביל לגייס תמיכה ערבית במהלכים נגד טהרן

ראש המטות המשולבים של ארה"ב מייקל מאלן צפוי להגיע היום (ראשון) לישראל במסגרת סבב ביקורים שהוא עורך במדינות האיזור. מאלן צפוי להיפגש עם מספר קצינים בכירים וכן עם שר הביטחון, איתם ידון בנושא האיום האירני. זאת על רקע ההצהרות האחרונות של הרפובליקה האיסלמית בדבר המשך העשרת האורניום. הוא יהיה אורחו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי.

במסגרת ביקורו ייפגש מאלן עם הרמטכ"ל לפגישה אישית וכן לפגישה מורחבת בראשות הרמטכ"ל עם בכירי המטה הכללי, ובהם סגן הרמטכ"ל, אלוף בני גנץ, ראש אמ"ן, אלוף עמוס ידלין, והנספח הצבאי בוושינגטון, אלוף גדי שמני, לדיון בנושא שיתוף הפעולה בין הצבאות ואתגרים ביטחוניים משותפים. במסגרת ביקורו עתיד להפגש יושב ראש המטות המשולבים גם עם שר הביטחון אהוד ברק.

מאלן יתקבל במחנה רבין בקרייה בתל אביב במשמר כבוד. כמו כן יבקר במוזיאון "יד ושם" שם יניח זר לזכר קורבנות השואה. לבקשת אדמירל מאלן, הוא יפגש עם משלחת הסיוע הצה"לית לאזור האסון בהאיטי, וישמע על חוויותיהם המקצועיות ועל הלקחים בהיבטי הרפואה והחילוץ.

בתוך כך, גורמים בממשל האמריקאי אמרו הלילה כי מזכירת המדינה הילרי קלינטון תנסה להשיג את תמיכתן של מדינות ערביות במהלכים המתוכננים נגד התחמשותה הגרעינית של אירן, זאת במסגרת ביקורה במדינות המפרץ השבוע.

גורמים בממשל האמריקאי רמזו כי הם מקווים שקלינטון תוכל לשכנע את ערב הסעודית לסייע דיפלומטית במאבק נגד אירן. בארה"ב מקווים כי ריאד תסכים לספק לסין את כמויות הנפט שהיא צורכת, על מנת לגייס את סין לתמוך בהרחבת הסנקציות על הרפובליקה האיסלמית.

לפני כשבועיים דווח כי ראש סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA, לאון פנטה, ביקר בישראל ונועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק וראש המוסד מאיר דגן. על פי הדיווח, פנטה דן עם הבכירים הישראליים גם הוא בנושא האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully