וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה חדשה? "בכיר פתח גנב 2.7 מיליון דולר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2010 / 0:05

פהמי שבאנה, מי שחשף את פרשת המין בצמרת הרשות קרא לאבו מאזן להעמיד לדין בכיר פתח אותו הוא מאשים בגניבת 2.7 מיליון דולר או שיחשוף פרשות נוספות "שיפילו את שלטון אבו מאזן"

פהמי שבאנה, הממונה לשעבר על המלחמה בשחיתות במנגנוני המודיעין הפלסטינים ומי שחשף השבוע פרשת שחיתות ומין בצמרת הרשות הפלסטינית, האשים היום (שבת) את בכיר פתח עזאם אל-אחמד, בגניבת 2.7 מיליון דולר מקופת הרשות. בראיון לתחנת טלוויזיה קרא שבאנה ליו"ר הרשות אבו מאזן להעמיד לדין את החשודים בשחיתות עד 1 במרץ אחרת יחשוף פרשות נוספות "שיפילו את שלטונו של אבו מאזן".

שבאנה טען כי אל-אחמד ואחיו, עלאם אל-אחמד, גנבו 2.7 מיליון דולר בטענה כוזבת לפיה קנו בכסף זה חלקת אדמה בשם "חברת הקרקעות הקדושות". לטענת שבאנה, מאוחר יותר התברר כי בעל החלקה מת מזמן. שבאנה האשים עוד את יו"ר הרשות אבו מאזן בחיפוי על פשעי המושחתים משום שטרם נקט בצעדים משפטיים נגדם. עזאם אל-אחמד הוא חבר פרלמנט מטעם הארגון וחבר בוועד המרכזי שלו.

השבוע חשף שבאנה מסמכים וצילומים שמהם עלה כי בכירים ברשות שלשלו לכיסם מיליוני דולרים מכספים שנתרמו לרשות ממדינות אירופה. בנוסף הוצגה קלטת וידאו שבה נראה רפיק אל-חוסייני, ראש לשכתו של אבו מאזן, כשהוא מקיים "ראיון עבודה" בחדר המיטות עם מזכירה מיועדת ומכפיש את אבו מאזן ואת יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת.

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, הורה לכלי התקשורת בעזה שלא לפרסם את קלטת הווידאו שבו נראה אל-חוסייני במצב אינטימי עם אישה. העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח כי כלי התקשורת הכפופים לחמאס, כגון תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא", והעיתונים "א-ריסאלה" ו-"פלסטין", נמנעו מפרסום הקלטת המביכה. בארגון פתח ברכו על החלטתו ה"נבונה" של הניה שכן "שידור הקלטת פוגע באינטרס הפלסטיני העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully