וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן יילכו המדדים בבורסה השבוע?

יעל חלק

13.2.2010 / 16:13

המסחר בת"א ייפתח מחר על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט ודריכות באירופה בעקבות הדיווחים על תכנית הסיוע ליוון. כלכלני בנק הפועלים: "מגמת הדשדוש בשוק תימשך"

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב ייפתח על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט ובציפייה לגל הראשון של דיווחי החברות לרבעון הרביעי. בין החברות שיפרסמו השבוע את דו"חותיהן נמצאת טבע, ענקית התרופות הגנריות הישראלית. בגזרת המאקרו, ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר.

בתל אביב נחתם המסחר ביום חמישי בעליות שערים קלות: מדד תל אביב 25 הוסיף 0.1% ונחתם ברמה של 1,136.46 ומדד תל אביב 100 התחזק ב-0.2% לרמה של 1,067.97.

בוול סטריט נחתם המסחר ביום שישי במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס איבד 0.5% ונחתם ברמה של 10,096 נקודות, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.3% ל-1,075 נקודות. מנגד, הוסיף מדד מניות הטכנולוגיה, הנאסד"ק הוסיף 0.2% לרמה של 2,182 נקודות.

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
למרות העליות החדות בוול סטריט ביום חמישי - את השבוע סגרו בניו יורק במגמה מעורבת/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

כלכלנים בבנק הפועלים מסבירים כי מזה מספר שבועות ששוק המניות המקומי מתאפיין בדשדוש ובחוסר מגמה ברורה, כשבשבוע האחרון טווח התנודה אף התכווץ ביחס לשבועות האחרונים. זאת נוכח הרגיעה בשוקי המניות בעולם, שהתנודתיות בהם ירדה בימים האחרונים, בעקבות ירידה בחששות מפני המשבר בכלכלת יוון, והשפעתו המתגלגלת על מדינות נוספות באיחוד האירופי בפרט ועל הכלכלה המערבית בכלל.

בפועלים ממליצים להתמקד בעיקר במניות נבחרות, פחות במדדים, וזאת בשל ההערכה כי הדשדוש ימשיך לאפיין את מדדי המניות הכבדות, וכי השונות בין המניות השונות תגדל, בהתאם לתמחור הספציפי של כל מניה ולביצועיהן העסקיים של החברות.

לאומי: "השיפור בזירת המאקרו יגרור מגמה חיובית"

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי המגמה החיובית צפויה להימשך לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בשוק המניות המקומי.

ביום שני תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. רון אייכל, כלכלן בבית ההשקעות מיטב, מעריך כי המדד צפוי לרדת ב-0.3%. להערכתו, ב-12 החודשים הקרובים צפוי מדד המחירים לעלות בכ-2%, וכתוצאה מכך יוכל בנק ישראל להעלות את הריבית המוניטרית ביתר מתינות.

ביום שלישי תפרסם טבע את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2009 ולסיכום השנה כולה. בכלל פיננסים מעריכים כי החברה תציג תוצאות חזקות, אך על רקע מסיבת העיתונאים שערכה החברה לפני כחודש, מופנה מבטם של המשקיעים קדימה אל עבר 2010 וההתמקדות תהיה בתחזיות החברה לקראת השנה הקרובה.

חברת אלרון, שבשליטת קבוצת אי.די.בי ממשיכה למכור את אחזקותיה ולצמצם את פעילותה. לאחר שמכרה את אחזקתה בנטוויז’ן לכלל תעשיות ולדיסקונט השקעות תמורת 61 מיליון - אלרון וחברת קרדן ישראל מנהלות מו"מ למכור את כל אחזקותיהן בחברת טלדטה (21% ו-37% בהתאמה). זאת כחלק מעסקה למיזוגה של טלדטה עם חברה זרה. העסקה צפויה להתבצע לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר לטלדטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully